کد مطلب: 

258394

آمریکا باز هم هواوی را تحریم می‌کند

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا (FCC)، در راستای افزایش فشار آمریکا علیه شرکت‌های چینی با آرای بالا تصویب کرده است که تجهیزات مخابراتی مورد استفاده آنها را بیش از پیش تحریم کند.
آمریکا دوباره هواوی را تحریم خواهد کرد

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از فون آرنا، نوشت: دو شرکت بزرگ چینی هواوی و ZTE که به همکاری نزدیک با ارتش و دولت این کشور متهم هستندتوسط آمریکا تحریم خواهند شد.

کمیسیون ارتباطات فدرال آمریکا قصد دارد تحریم‌های پیشنهادی جدید خود را برای دو غول مخابراتی چینی که به عنوان تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا تلقی می‌شوند، اعمال کند. قوانین جدید پیش از این به تصویب اولیه رسیده است و به FCC اجازه می‌دهد مجوز‌های صادر شده به شرکت‌های چینی را لغو کند. سخنگوی هواوی این اتفاق و اصلاحیه FCC را ، مجازاتی نادرست و غیرضروری عنوان می‌کند.

علاوه بر این، جسیکا رزنورسل، سرپرست FCC اظهار داشت که اقدامات جدید، تجهیزات غیر قابل اعتماد را از شبکه‌های ارتباطی ما حذف خواهد کرد. ما از طریق فرآیند مجوز استفاده از تجهیزات خود، فرصت‌هایی را برای هواوی و سایر شرکت‌های چینی در ایالات متحده باز گذاشته بودیم؛ بنابراین در حال حاضر ما می‌خواهیم مانع اخذ این فرصت‌ها توسط شرکت‌های مذکور شویم.

از سال ۲۰۱۸، FCC بیش از ۳۰۰۰ درخواست از طرف هواوی را تأیید کرده بود. مقررات جدید، می‌توانند کلیه مجوز‌های بعدی تجهیزات ارتباطی را که به طور بالقوه خطری برای امنیت ملی ایالات متحده محسوب می‌شوند، منع کنند. در مارس ۲۰۲۱، طبق قانون سال ۲۰۱۹، FCC پنج شرکت چینی را به اتهام تهدید امنیتی معرفی کرده و بیان کرد که هدف آنان از این اقدام، محافظت از شبکه‌های ارتباطی آمریکا است. به طور قابل توجهی، مقامات دولتی اقدامات FCC را ستودند و اظهار داشتند که FCC با قرار دادن تجهیزات چینی در معرض خطر در خارج از شبکه‌های مخابراتی ایالات متحده به مسأله اولویتی امنیت ملی رای داده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 5
2021-06-21 15:14

افزودن دیدگاه جدید