کد مطلب: 

258239

جزئیات Windows ۱۱ فاش شد

جزئیات ویندوز ۱۱ مایکروسافت در سراسر جهان از طریق اینترنت پخش شده است.
جزئیات Windows ۱۱ فاش شد

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از انگجت، نوشت: یک کاربر "بایدو" دو تصویر از این سیستم عامل جدید مایکروسافت منتشر کرد، که یک منوی شروع متمرکز با گوشه‌های گرد را نشان می‌دهد. اندکی پس از ظاهر شدن این تصاویر، خبرنگاران توانستند نسخه اولیه Windows ۱۱ ISO را به دست آورده و نصب کنند. این اتفاق برای رویداد بزرگ راه اندازی مایکروسافت در ۲۴ ژوئن، می‌تواند بسیار هیجان انگیز باشد.

در رابطه با ویژگی‌ها و قابلیت‌های ویندوز ۱۱، شایعات بسیاری وجود دارد؛ اما تمام این شایعات به بازطراحی ظاهر ویندوز تحت پروژه‌ای موسوم به سان، ولی (Sun Valley) اشاره دارند. برخی تصور می‌کنند این تغییرات با هیجانی که مایکروسافت برای این رویداد تا به حال ابراز کرده است، همخوانی نخواهد داشت و احتمالا در حد بروزرسانی استانداردی برای ویندوز ۱۰ باشد.

البته برخی معتقدند پروژه سان، قرار است همان ویندوز ۱۱ باشد و ما هم این‌طور فکر می‌کنیم. ولی ابتدا برای سیستم عامل X ۱۰ در نظر گرفته شده بود، که به‌عنوان پروژه‌ای برای بازطراحی ظاهر ویندوز معرفی شد.

قابلیت های جدید ویندوز ۱۱

ویندوز ۱۰X قرار بود طراحی جدیدی را به نوار وظیفه (TaskBar)، منو استارت (Start Menu)، مرکز عملیات (Action Center)، کاوشگر فایل (File Explorer) و بسیاری از موارد دیگر عرضه کند؛ اما همه گیری ویروس کرونا برنامه‌های مایکروسافت را به هم زد و پروژه ۱۰X ابتدا به تأخیر افتاد، اما بعدا به‌طور کامل کنسل شد؛ به همین خاطر می‌توان انتظار داشت برخی از آن ویژگی‌ها را در ویندوز ۱۱ مشاهده کرد.

مایکروسافت قبلاً به‌طور رسمی به برخی از این ویژگی‌های جدید که شامل تجربه بهبودیافته تایپ صوتی، کیبورد لمسی مدرن‌شده با اندازه بهینه کلیدها، صداها، رنگ‌ها، انیمیشن‌ها و حتی فونت‌ها و آیکون‌های جدید هستند اشاره کرده است.

با فرض اینکه ویندوز ۱۱ در رویداد ۲۴ ژوئن رونمایی شود، احتمالا اواخر امسال یا اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2021-06-16 16:03

افزودن دیدگاه جدید