کد مطلب: 

258183

ارزهای مجازی راه مناسبی برای پرداخت نیستند

طبق اعتقاد رئیس بانک مرکزی انگلیس، ارزهای مجازی به خاطر بی‌ثباتی و نوسان قیمت بالا، شیوه مناسبی برای پرداخت نیستند.
ارزهای مجازی راه مناسبی برای پرداخت نیستند

به گزارش سیتنا، تسنیم به نقل از بلومبرگ، نوشت: اندرو بیلی، رئیس بانک مرکزی انگلیس در مورد استفاده از ارزهای مجازی برای پرداخت هشدار داد.

 بیلی در یک کنفرانس مجازی در روز دوشنبه گفت:« ارزش ارزهای مجازی نوسان زیادی دارد. به همین دلیل شیوه مناسبی برای پرداخت نیستند».

به نظر میرسد نوسانات اخیر در قیمت ارزهای مجازی، این اظهارات بیلی را تایید می‌کنند. بیت کوین، بزرگترین ارز مجازی دنیا، 9 درصد از روز جمعه افزایش قیمت داشته است در حالی که 30 درصد از اواسط آویل ارزش خود را از دست داده است. الون ماسک که اظهاراتش تاثیر زیادی در بازار ارزهای مجازی گذاشته، جدید اعلام کرده شرکت تسلا در صورت استخراج بیت کوین با انرژی‌های پاک، دوباره از آن برای معامله استفاده می‌کند.

رئیس بانک مرکزی انگلیس همواره یکی از منتقدان ارزهای مجازی بوده است. است وی در ماه گذشته گفت خطر افزون شدن توسط این فناوری‌های مالی وجود دارد.

وی در روز دوشنبه دوباره بر این نگرانی خود تاکید کرد که مردمی که می‌خواهند ارزهای مجازی خریداری کنند، باید آماده از دست دادن پول خود باشند.

بیلی گفت:«با توجه به بی‌ثباتی ارزش این سرمایه‌ها و این واقعیت که هیچ سرمایه واقعی آنها را حمایت نمی‌کند، باید متوجه باشید که احتمال از دست دادن پولتان در صورت خرید این ارزها وجود دارد».

بانک مرکزی انگلیس به همراه خزانه‌داری این کشور در حال بررسی ایجاد یک ارز دیجیتال بانک مرکزی هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-06-15 10:06

افزودن دیدگاه جدید