کد مطلب: 

258160

جابه‌جایی سریع مسافران با سیستم زیرزمینی بورینگ

شرکت حمل و نقل ایلان ماسک، اولین مسافران خود را در زیر مرکز همایش های شهر لاس وگاس جا به جا کرد.
جابه‌جایی بسیار سریع مسافران با سیستم زیرزمینی بورینگ

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نیو اطلس، نوشت: حدود دو سال پس از تصویب پروژه و یک سال پس از اتمام ساخت تونل، اکنون سیستم حمل و نقل شرکت Boring در زیر مرکز همایش‌های لاس وگاس، حمل و نقل مسافران را آغاز کرده است. این سیستم شرکت کنندگان در همایش را بین ایستگاه‌های زیرزمینی زیر مجموعه جابجا می‌کند و امید می‌رود که اولین بخش از شبکه حمل و نقل در حال گسترش در سراسر این شهر باشد.

جزئیات بیشتری از سیستم حلقه لاس وگاس

در این سیستم که زیر مرکز همایش‌ها است دو مسیر یک طرفه طراحی شده که مسافران را تا سه ایستگاه و در عمق ۴۰ فوت (۱۲ متر) زیر سطح جا به جا می‌کند. کل مسیر ۱.۷ مایل (۲.۷ کیلومتری) در کمتر از دو دقیقه به پایان می‌رسد و مسافران می‌توانند با تسلا‌های برقی که راننده دارند و خودران نیستند این مسیر را طی کنند. طبق گفته Fast Company سرعت این خودرو‌ها حدود ۴۰ مایل در ساعت (۶۴ کیلومتر در ساعت) است.

کسانی که با برنامه‌های The Boring Company آشنا هستند ممکن است بدانند که این پروژه از تصورات ایلان ماسک هنگام شروع فعالیت این شرکت در حدود ۵ سال پیش متفاوت‌تر است. ماسک تصور می‌کرد آسانسور‌ها وسایل نقلیه را از سطح خیابان پایین می‌برند و سرعت حرکتشان نیز بسیار بیشتر از سیستم کنونی است. در حقیقت، در وب سایت خود شرکت Boring آمده که وسایل نقلیه می‌توانند تا ۱۵۰ مایل در ساعت (۲۴۰ کیلومتر در ساعت) حرکت کنند.

گرچه ممکن است اولین عملیات تجاری این شرکت در مقایسه با جاه طلبی‌های گذشته ایلان ماسک خسته کننده باشد، اما این شرکت می‌گوید این حلقه لاس وگاس قادر به انتقال ۴ هزار مسافر در ساعت است و برنامه‌های گسترده‌ای برای گسترش سیستم در قسمت‌های دیگر شهر نیز گرفته شده است. این سیستم به عنوان حلقه وگاس شناخته می‌شود و به گفته این شرکت در آینده می‌تواند شامل ۴۳ ایستگاه باشد و در هر ساعت ۵۱ هزار مسافر را جابجا کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2021-06-14 12:28

افزودن دیدگاه جدید