کد مطلب: 

258075

نظارت رگولارهای انگلیس بر فرآیند حذف کوکی‌های کروم

سازمان ناظر بر رقابت انگلیس مشغول بررسی پیشنهادات گوگل درباره حذف کوکی‌های طرف سوم از مرورگر کروم است زیرا رگولاتورها بیم آن دارند که کوکی‌های مذکور رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال را زیر پا بگذارند و قدرت گوگل در بازار را گسترش دهند.
نظارت رگولارهای انگلیس بر حذف کوکی‌های کروم

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از آسوشیتدپرس، نوشت: گوگل به سازمان ناظر بر رقابت انگلیس اجازه می‌دهد بر فرایند حذف کوکی‌های طرف سوم از مرورگر کروم و توسعه و طراحی فناوری جایگزین جهت تبلیغات هدفمند نظارت کند.این بخشی از مجموعه تعهداتی است که شرکت مذکور پیشنهاد کرده تا به طور جهانی و قبل از اجرای تحقیقات آنتی تراست خود انجام دهد.

سازمان ناظر بر رقابت انگلیس مشغول بررسی پیشنهادات گوگل درباره حذف کوکی‌های طرف سوم از مرورگر کروم است زیرا رگولاتورها بیم آن دارند که کوکی‌های مذکور رقابت در بازار تبلیغات دیجیتال را زیر پا بگذارند و قدرت گوگل در بازار را گسترش دهند.

گوگل برای برطرف کردن این نگرانی‌ها مجموعه‌ای از تعهدات را پیشنهاد کرده؛ از جمله آنکه به «سازمان رقابت و بازارهای انگلیس» اجازه می‌دهد بر فرایند طراحی و توسعه فناوری تبلیغاتی جایگزین نظارت کند.

آندرئا کوشلی مدیر ارشد اجرایی این سازمان می‌گوید: ظهور شرکت‌های فناوری بزرگ مانند گوگل چالش‌های متعددی برای ناظران رقابت در سراسر جهان به وجود آورده است. برای حل این چالش‌ها به روشی جدید نیاز است. درهمین راستا «سازمان رقابت و بازارهای انگلیس» با شرکت‌های فناوری همکاری می‌کند تا رفتارهای آنها در بازار را شکل دهد و با توجه به منافع مصرف کنندگان از رقابت محافظت کند.

طبق این تعهد گوگل به سازمان ناظر اجازه می‌دهد مرزهایی برای شیوه استفاده و جمع آوری اطلاعات کاربران جهت تبلیغات دیجیتال تعیین کند. همچنین این شرکت تعهد می‌دهد در فناوری جدید تبلیغات آنلاین کسب و کار خودش را بر رقبا ترجیح ندهد.

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرده در صورتی که سازمان رقابت و بازارهای انگلیس تعهدات ارائه شده را تأیید کند، موارد مذکور در سراسر جهان اجرا می‌شوند.

کسب و کارهای مختلف با استفاده از کوکی های طرف سوم، می‌توانند تبلیغات هدفمند را به شیوه موثرتری انجام دهند. با این وجود کوکی های مذکور نگرانی‌هایی در خصوص حفظ حریم خصوصی به وجود آورده‌اند، زیرا با استفاده از آنها می‌توان کاربر را در فضای اینترنت ردیابی کرد.

طرح گوگل برای حذف کوکی های طرف سوم در مرورگر کروم، صنعت تبلیغات دیجیتال را دگرگون کرده است و بسیار بیم آن دارند که فناوری‌های جدیدتر فضا را برای رقبای تبلیغات آنلاین این شرکت تنگ‌تر کند.

این طرح شامل جایگزین کردن «شناسه‌های فردی» با تکنیک جدیدی است که کاربران را در گروه‌های بزرگی که براساس علایق آنها ایجاد شده، مخفی و همزمان تاریخچه مرورگر روی دستگاه‌ها حفظ می‌کند تا حریم خصوصی فرد حفظ شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2021-06-12 13:38

افزودن دیدگاه جدید