کد مطلب: 

257579

وضع مقرراتی جهت بالابردن امنیت سایبری خطوط لوله در آمریکا

دولت آمریکا پس از آنکه شرکت‌های خط لوله در این کشور هک شدند و سوخت‌رسانی در شرق آمریکا با مشکل مواجه شد، تصمیم به وضع مقرراتی در راستای بالا بردن امنیت سایبری در حمل و نقل گرفت.
وضع مقررات برای بالابردن امنیت سایبری خطوط لوله در آمریکا

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، دولت آمریکا سرگرم آماده سازی نخستین مقررات امنیت سایبری برای خطوط لوله این کشور در پی هک شدن شرکت کلونیال پایپ لاین و مختل شدن تامین سوخت در ایالتهای شرقی است. مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا به روزنامه واشنگتن پست اظهار کردند اداره امنیت حمل و نقل که واحدی از وزارت امنیت داخلی است، شرکتهای خط لوله را ملزم خواهد کرد وقایع سایبری را به مقامات فدرال گزارش کنند.

پس از حمله باج افزاری که شرکت کلونیال پایپ لاین را وادار کرد کل شبکه خط لوله سوخت رسانی خود را تعطیل کند، هزاران پمپ بنزین در جنوب شرقی آمریکا بدون بنزین ماندند و خودروسازان از ترس کمبود طولانی سوخت، برای پر کردن باک خودرویشان هجوم بردند.

تعطیلی شبکه خط لوله کلونیال پایپ لاین به طول ۸۹۰۰ کیلومتر، مختل کننده ترین حمله سایبری در تاریخ آمریکا بود که مانع انتقال میلیونها بشکه بنزین، دیزل و سوخت جت از هاب پالایش نفت در گلفت کاست به کرانه شرقی این کشور شد. شرکت کلونیال پایپ لاین تایید کرد پس از حمله سایبری فلج کننده که باعث تعطیل شدن بزرگترین شبکه خط لوله سوخت رسانی در آمریکا شد، به هکرها ۴.۴ میلیون دلار باج پرداخت کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، بِنی تامپسون، رییس کمیته امنیت داخلی در مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را گام مهمی در مسیر درست به سوی تضمین جدی گرفته شدن امنیت سایبری توسط اپراتورهای خط لوله و گزارش فوری وقایع امنیتی از سوی آنها خواند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 5
2021-05-26 11:50

افزودن دیدگاه جدید