کد مطلب: 

257527

هواوی به عرصه نرم افزار وارد می‌شود

بنیانگذار هواوی به عنوان غول فناوری چینی، از کارکنان این شرکت خواست جرات به خرج داده و برای مقابله با تحریم‌های آمریکا، در عرصه نرم افزار در جهان پیشرو باشند.
هواوی به عرصه نرم افزار وارد می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، این یادداشت داخلی واضح ترین گواه از مسیری است که این شرکت در واکنش به فشار عظیم تحریم‌های آمریکا بر کسب و کار تلفن هوشمند خود دنبال می کند.

بنیانگذار هواوی در این یادداشت اعلام کرد این شرکت به نرم افزار متمرکز شده زیرا توسعه آتی در این عرصه خارج از کنترل آمریکا بوده و این شرکت استقلال و خودکفایی بیشتری پیدا خواهد کرد. همان طور که برای هواوی تولید سخت افزار پیشرفته در کوتاه مدت دشوار بود، باید به ساخت اکوسیستمهای نرم افزاری مانند سیستم عامل HarmoneyOS، سیستم هوش مصنوعی ابری مایند اسپور و سایر محصولات IT متمرکز شود.

دونالد ترامپ، رییس جمهور سابق آمریکا در سال ۲۰۱۹ هواوی را در لیست سیاه صادرات قرار داد و دسترسی این شرکت به فناوری آمریکایی را که برای طراحی تراشه ها و تامین قطعات محصولاتش به آنها نیاز داشت، ممنوع کرد. جو بایدن، رییس جمهور دموکرات آمریکا هم هیچ نشانه ای از معکوس کردن تحریم‌های دوران ترامپ نداده است.

این محدودیتها فراهم کردن پشتیبانی فنی برای مدلهای جدید تلفن هواوی را برای گوگل ممنوع کرد. به این ترتیب دسترسی به خدمات موبایل و خدمات طراح گوگل که اکثر اپلیکیشنهای اندروید مبتنی بر آنها هستند هم برای هواوی ممنوع شد.

در گزارش سالانه ۲۰۲۰ هواوی به این که چه میزان از درآمد ۸۹۱.۴ میلیارد یوان (۱۳۸.۷۰ میلیارد دلار) این شرکت از نرم افزار بوده، اشاره ای نشده است.

در یادداشت بنیانگذار هواوی آمده است: فعالیت در عرصه نرم افزار به یافتن مدل کسب و کار مناسب بستگی دارد و این شرکت باید یک رویکرد کد باز در پیش بگیرد. وی از کارکنان هواوی خواست ایده های مناسب را از گروه های کد باز بگیرند.

با توجه به دشواری کار کردن در آمریکا، بنیانگذار هواوی اعلام کرد این شرکت باید موقعیتش را در داخل چین مستحکم کرده و قلمروی با دیدگاهی که آمریکا شامل آن نمی شود را بنا کند. وی گفت: هنگامی که اروپا، آسیا اقیانوسیه و آفریقا را تحت نفوذ قرار دهیم اگر استانداردهای آمریکا با استانداردهای ما همخوانی نداشته باشد نمی توانیم وارد آمریکا شویم و آمریکا هم نمی تواند وارد قلمرو ما شود.

یادداشت رِن مسیر جدیدی که در تصمیمات قبلی هواوی اعلام و به تغییر جهت از سخت افزار گوشی به نرم افزار اشاره شده بود را تایید می کند.

بر اساس گزارش رویترز، اریک شو، رییس هیات مدیره چرخشی هواوی در آوریل گفته بود این شرکت امسال بیش از یک میلیارد دلار در کسب و کار رانندگی هوشمند سرمایه گذاری خواهد کرد. همچنین شراکت خودروی هوشمند با شرکت دولتی چونگ کینگ چانگان اتوموبیل را توسعه بخشیده و شامل طراحی و توسعه نیمه رساناهای اتوماتیک خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-05-25 08:48

افزودن دیدگاه جدید