کد مطلب: 

256927

سرویس انتقال پول واتس‌اپ در برزیل مجددا راه اندازی شد

کاربران واتس‌اپ در برزیل که شمار آنها به ۱۲۰ میلیون نفر می رسد، می توانند با استفاده از کارت بدهی یا کارتهای قابل شارژ حداکثر پنج هزار رئال پول را ماهانه بدون پرداخت کارمزد از طریق این پیام رسان ارسال کنند.
سرویس انتقال پول واتس‌اپ در برزیل مجددا راه اندازی شد

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، فیس بوک سرویس انتقال پول میان کاربران عادی پیام رسان واتس‌اپ در برزیل را که حدود یک سال پیش توسط بانک مرکزی این کشور مسدود شده بود، مجددا راه اندازی کرد.

برزیل دومین کشوری است که واتس‌اپ سرویس انتقال پول را در آنجا راه اندازی می کند. در هند که بزرگترین بازار واتس‌اپ با ۴۰۰ میلیون کاربر است، راه اندازی خدمات مالی در نوامبر مجوز گرفت.

کاربران واتس‌اپ در برزیل که شمار آنها به ۱۲۰ میلیون نفر می رسد، می توانند با استفاده از کارت بدهی یا کارتهای قابل شارژ حداکثر پنج هزار رئال پول را ماهانه بدون پرداخت کارمزد از طریق این پیام رسان ارسال کنند. سقف روزانه انتقال پول در این سرویس ۱۰۰۰ رئال است و هر کاربر بیش از ۲۰ تراکنش در روز نمی تواند انجام دهد.

متیو ایدما، مدیر عملیاتی واتس‌اپ در این باره گفت: قابلیت جدید به صورت تدریجی عرضه می شود. از امروز شمار محدودی از کاربران ابزار پرداخت پول در این اپلیکیشن را دریافت خواهند کرد و اجازه خواهند یافت کاربران جدید را دعوت کنند.

واتس‌اپ در ژوئن سرویسهای پرداخت پول را در برزیل راه اندازی کرده بود اما بانک مرکزی این کشور چند روز بعد از آغاز فعالیت این سرویس، آن را مسدود و اعلام کرده بود از نظر رقابت به سیستمهای پرداخت فعلی برزیل آسیب می زند.

بانک مرکزی برزیل علاوه بر بازبینی شبکه پرداخت پیشنهادی فیس بوک، خواستار مشخص شدن این غول فناوری به عنوان یک شرکت خدمات مالی در برزیل شد و در نتیجه فیس بوک واحد جدیدی را با عنوان "فیس بوک پاگامنتوس دو برزیل" ایجاد کرد که تحت نظارت بانک مرکزی فعالیت می کند. اما بانک مرکزی هنوز برای امکان انتقال پول بین بازرگانان در واتس‌اپ چراغ سبز نشان نداده است. چنین خدماتی به منزله یک منبع جدید درآمد برای واتس‌اپ خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، مذاکرات با بانک مرکزی برزیل ادامه دارد و فیس بوک انتظار دارد سرویس پرداخت بازرگانی امسال راه اندازی شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-05-05 13:25

افزودن دیدگاه جدید