کد مطلب: 

256866

شرکت آمازون مسئول محصولات فروشندگان شخص ثالث است

دادگاه تجدیدنظر در کالیفرنیا حکم داد که آمازون می‌تواند در قبال محصولات فروخته شده از طریق بازار توسط یک فروشنده شخص ثالث، مسئول شناخته شود.
شرکت آمازون مسئول محصولات فروشندگان شخص ثالث است

به گزارش سیتنا، باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ورج، نوشت: گزارش‌ها حاکی از این است که دادگاه تجدید نظر کالیفرنیا آمازون را مسئول محصولات فروشندگان شخص ثالث دانست. این دومین پرونده اصلی در کالیفرنیا است که دادگاه تجدیدنظر موضع دیرینه آمازون که می‌گوید فقط یک واسطه بین خریداران و فروشندگان شخص ثالث بوده را رد کرده است. آمازون در مجموع از این فروشندگان به عنوان "بازار آمازون" خود یاد می‌کند حتی اگر بخشی جداگانه یا مجزا از وب سایت آمازون نباشد. محصولات فروشندگان شخص ثالث معمولاً در لیست‌های آمازون ظاهر می‌شوند، با یک متن کوچک که نشان می‌دهد خود آمازون فروشنده واقعی نیست.

موضوع مورد بحث، درباره زنی بود که پس از خرید یک هاوربرد از یک تاجر شخص ثالث از طریق آمازون در سال ۲۰۱۵، دچار سوختگی شد. آمازون استدلال کرد که این فقط بستر ارتباط مشتریان با فروشندگان است، اما دادگاه تجدید نظر دریافت که "یک لینک مستقیم در زنجیره عمودی توزیع این شرکت وجود دارد. "

کریستوفر دولان، وکیل مدعی پرونده هاوربرد، در بیانیه‌ای گفت که این حکم یک پیروزی بزرگ برای مصرف کنندگان است. دولان در بیانیه‌ای گفت: "آمازون نمی‌تواند با ادعای اینکه در بازاریابی، فروش و توزیع کالا دخیل نیست و فقط "تبلیغ کننده" است از مسئولیت محصولات معیوبی که به مصرف کنندگان می‌فروشد، فرار کند.

در ماه اوت گذشته، دادگاه تجدیدنظر منطقه چهارم کالیفرنیا حکم دادگاه بدوی سال ۲۰۱۹ را لغو کرد و ادعا‌های زنی را که می‌گوید در اثر آتش سوزی باتری معیوب دستگاهی که از فروشنده‌ای در آمازون خریده بود، دچار سوختگی درجه سه شده، تایید کرد.

آمازون فعلا به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد. سخنگوی این شرکت گفت که "سرمایه گذاری زیادی در بخش ایمنی و اصالت تمام محصولات ارائه شده در فروشگاه ما، از جمله بازبینی فعالانه فروشندگان و محصولات قبل از ذکر شدن در لیست و نظارت مستمر بر فروشگاه، انجام می‌شود. "

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-05-03 09:44

افزودن دیدگاه جدید