کد مطلب: 

256842

اپل متهم به اخلال در بازار پخش موسیقی شد

نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا در پرونده ای که می تواند منجر به جریمه سنگین و تغییر در شیوه های سودآور کسب و کار سازنده آیفون شود، با جانبداری از شرکت اسپاتیفای شرکت آمریکایی اپل را به اخلال در رقابت بازار پخش موسیقی متهم کردند.
اپل متهم به اخلال در بازار پخش موسیقی شد

به گزارش سیتنا، تسنیم به نقل از رویترز، نوشت: نهادهای نظارتی اتحادیه اروپا با جانبداری از شرکت اسپاتیفای، شرکت آمریکایی اپل را به اخلال در رقابت بازار پخش موسیقی متهم کردند.

این اولین بار است که بروکسل اتهامات ضد رقابتی علیه اپل وارد می کند، اگرچه دو طرف در گذشته درگیری هایی داشته اند به ویژه اختلافات مالیاتی چند میلیارد دلاری که مربوط به کشور ایرلند می شود.

اکنون اپل، اسپاتیفای و سایر طرف ها می توانند واکنش نشان دهند. در صورت پیگیری این پرونده، اتحادیه اروپا می تواند امتیازاتی را مطالبه کند و به طور بالقوه تا 10 درصد از گردش مالی جهانی اپل را جریمه کند یعنی تا 27 میلیارد دلار، هرچند به ندرت از حداکثر مجازات استفاده می کند.

اپل پس از شکایت دو سال قبل شرکت اسپاتیفای مستقر در سوئد، خود را در کانون توجه کمیسیون اروپا قرار داد. این غول فناوری ایالات متحده به طور ناعادلانه ای رقبای خود را در سرویس پخش موسیقی خود یعنی Apple Music در گوشی های آیفون محدود کرد.

ناظر رقابت در اتحادیه اروپا با بیان این اتهام گفت: این مسئله مربوط به قوانین محدودکننده اپل در فروشگاه اپ استور است که توسعه دهندگان را مجبور به استفاده از سیستم پرداخت درون برنامه ای خود می کند و از اطلاع رسانی آنها به کاربران درباره دیگر گزینه های خرید جلوگیری می کند. اپل اتهامات اتحادیه اروپا را رد کرد.

اسپاتیفای از این اقدام اتحادیه اروپا استقبال کرد و آن را "گامی مهم در جهت پاسخگویی اپل به دلیل رفتار ضد رقابتی خود و در جهت اطمینان از انتخاب معنی دار برای همه مصرف کنندگان و شرایط برابر برای شرکت های توسعه دهنده برنامه" توصیف کرد.

به گفته شرکت اسپاتیفای، شرکت اپل سازندگان برنامه های گوشی را مجبور می کند برای استفاده از سیستم خرید درون برنامه خود کارمزد 30 درصدی بپردازند و این امر بازاریابی را برای رقبای اپل موزیک دشوار می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-05-02 11:46

افزودن دیدگاه جدید