کد مطلب: 

256482

توسعه فناوری تشخیص همزمان صدها نسخه جهش یافته ویروس کرونا در ژاپن

طبق اعلام دانشمندان ژاپنی، این گروه فناوری‌ای توسعه داده‌اند که امکان شناسایی بیش از ۱۰۰ نسخه جهش یافته ویروس کرونا را تنها در یک آزمایش دارد.
توسعه فناوری تشخیص همزمان صدها نسخه جهش یافته ویروس کرونا در ژاپن

به گزارش سیتنا، ایرنا به نقل از تلویزیون ژاپن، نوشت: اعضای این گروه شامل «تاتدا کازوهیرو» استاد دانشگاه توهو و متخصص بیماری های عفونی و یک تولید کننده ژاپنی هستند.

این فناوری که روش «کد pi» نامیده می شود از دیسک هایی به عرض فقط ۰.۰۴ میلی متر استفاده می کند که روی سطح آنها الگویی شبیه به بارکد وجود دارد.

یک شناساگر که هنگام واکنش به ژن های منحصر به ویروس های جهش یافته نور منتشر می کند، بر روی این دیسک ها قرار داده می شود و آن گاه با نمونه ویروس ها مخلوط می شوند.

این گروه می گوید از لحاظ تئوری، می توان با استفاده از چندین دیسک که برای واکنش به اهداف مختلف طراحی شده، یک نمونه را برای بیش از ۱۰۰ نوع ویروس جهش یافته بررسی کرد.

اعضا می گویند یک دستگاه مخصوص الگوهای بارکد را خواهد خواند تا دیسک هایی که نور منتشر کرده اند را به طور خودکار شناسایی کند که به دانشمندان اجازه می دهد ویروس های جهش یافته در آن نمونه را تعیین کنند.

آنها توانستند تشخیص دهند که یک نمونه را می توان به طور همزمان برای نسخه جهش یافته بریتانیایی، نوع آفریقای جنوبی و دیگر موارد آزمایش کرد.

تاتدا می گوید که نسخه های جهش یافته ویروس کرونا ممکن است پیچیده تر شوند و از این رو شناسایی سریع تعداد بیشتری از آنها ضروری است. او می گوید توسعه این نوع فناوری برای آمادگی با چنین شرایطی مهم است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-04-20 12:24

افزودن دیدگاه جدید