کد مطلب: 

256247

با عجیب‌ترین هک‌های تاریخ آشنا شوید

هک تاریخچه‌ای بسیار رنگارنگ دارد و حوادث عجیب هک کردن، درخشان‌ترین و جذاب‌ترین سایه‌ها را در طیف آن تشکیل می‌دهد.
با عجیب‌ترین هک‌های تاریخ آشنا شوید

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مواردی مانند تفریح، اعتراض سیاسی و شوخ طبعی همیشه جزو قسمت‌های اصلی فرهنگ هک اینترنت بوده‌اند. هک تاریخچه‌ای بسیار رنگارنگ دارد و حوادث عجیب هک کردن، درخشان‌ترین و جذاب‌ترین سایه‌ها را در طیف آن تشکیل می‌دهد. در ادامه ۹ مورد از جالب‌ترین و عجیب‌ترین هک‌های جهان که تا امروز اتفاق افتاده را بررسی کنیم.

درخت کریسمس مبارک

بیایید با یک هک قدیمی و عجیب شروع کنیم. این اتفاق در ماه دسامبر سال ۱۹۸۷ رخ داد، وقتی که یک دانشجوی سختکوش در دانشگاه صنعتی کلاوسال تصمیم می‌گیرد با استفاده از برخی از مشوق‌های تعطیلاتی و کرم رایانه‌ای آسیب رسان به شبکه و ارسال آن‌ها به ایمیل‌های شخصی وارد یک چالش شود.
این ویروس Christmas Tree EXEC در واقع اولین کرم بود که به طور گسترده رایانه‌ها را مختل کرد و چندین شبکه بزرگ بین المللی را تحت تأثیر قرار داد. پیام موجود در آن به این شکل بود:
همانطور که در ایمیل از کاربر درخواست شده، کرم هنگام نوشتن عبارت "کریسمس" توسط کاربر فعال می‌شود. البته این کرم و حادثه اگرچه به اندازه کرم بدنام ILOVEYOU در سال ۲۰۰۰ شناخته نشد، اما یک ایده جذاب برای نبرد‌های فناوری در آینده است.

هکر‌ها در سیاره زمین در برابر جنگ اطلاعاتی

در ۷ ژانویه ۱۹۹۹، هشت گروه برجسته از هکر‌ها بیانیه مشترکی را علیه اقدامات "جنگ سایبری" امضا کردند. این امر عمدتاً در واکنش به اعلامیه جنگ گروه لژیون از زیرزمین علیه دولت‌های چین و عراق و برای نقض حقوق بشر بود. لژیون آرزو داشت در سرور‌ها و شبکه‌های اصلی این کشور‌ها اخلال ایجاد کند.
در این بیانیه آمده است: "ما به شدت مخالف هرگونه تلاش به هر دلیلی، برای استفاده از قدرت هک در تهدید یا تخریب زیرساخت‌های اطلاعاتی یک کشور هستیم. اعلام "جنگ" علیه یک کشور غیر مسئولانه‌ترین کاری است که یک گروه هکر می‌تواند انجام دهد. این هیچ ارتباطی با هکتیویسم یا اخلاق هکر ندارد."

وقتی برگر کینگ به مک دونالد تبدیل شد

فکر می‌کنید حساب توئیتر یک فست فود زنجیره‌ای از نظر هکر‌ها نسبتاً ایمن است؟ جالب است بدانید در سال ۲۰۱۳، شخصی حساب Burger King توئیتر را هک کرد و آن را به بهشت بی ادب‌ها و طرفداران مک دونالد تبدیل کرد. پس از حدود یک ساعت شیطنت، توئیتر این حساب را به حالت تعلیق درآورد.
البته چندان هم برای Burger King بد نبود، چون به دلیل این حادثه حساب آن‌ها هزاران دنبال کننده بدست آورد. البته مک دونالد هم با حساب توئیتر خود به خاطر آنچه رقبا انجام دادند عذرخواهی کرد.

گروکشی برای استخدام

خوب، این مطمئناً یک برنامه هک به یاد ماندنی است! در سال ۲۰۱۰، یک هکر تلاش کرد که شرکت امنیتی بین المللی ماریوت را تهدید کند که به او یک شغل بدهند. آتیلا نعمت ۲۶ ساله از مجارستان، یک کد مخرب به شبکه رایانه‌ای این شرکت منتقل کرد. وی سپس تهدید کرد که در صورت ندادن کار نگهداری رایانه‌ها به او، اطلاعات محرمانه‌ای را فاش خواهد کرد. متأسفانه برای نعمت هیچ یک از این هک‌های مخرب نتیجه‌ای نداشت، ماریوت با ایجاد یک حساب کاربری جعلی و با کمک سرویس مخفی ایالات متحده، به این تهدید امنیتی پاسخ دادند و طی یک کش و قوس او را بازداشت کردند.

دست انداختن اخبار

در سال ۲۰۱۱، PBS NewsHour گزارش داد که خوانندگان رپ توپاک شکور و بیگی اسمالز هر دو زنده و سالم هستند و در واقع سال‌ها در یک شهر کوچک در نیوزیلند زندگی می‌کنند. بسیاری از مردم شوکه شدند، چون فکر می‌کردند که هر دو هنرمند در دهه ۱۹۹۰ فوت کرده‌اند.
اما بعد گروه هکری LulzSec مسئولیت نفوذ به صفحه PBS و ارسال خبر را بر عهده گرفت. ظاهراً این یک حرکت اعتراضی در پاسخ به یک مستند PBS در مورد ویکی لیکس بود. این افشاگری عجیب هک شدن، بسیاری از نظریه‌های توطئه "توپاک زنده است" را متوقف نکرد و آخرین مورد ادعا می‌کند که او در کوبا زندگی می‌کند.

هک حساب رهبر حزب

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر، به امتناع از توهین به رقبای خود مشهور است، اما یک روز در ژانویه ۲۰۱۶ اوضاع تغییر کرد. یک سری توئیت‌های غیر عادی اوضاع را بهم ریخت. با این حال، دنبال کنندگان او خیلی زود متوجه شدند که این‌ها توئیت‌های منظم خود کوربین نیستند. غیررسمی بودن این توییت‌ها، که یکی از آن‌ها شامل سه علامت تعجب بود، کافی بود تا مشخص شود حساب او هک شده است.
تیم کوربین به سرعت کنترل حساب را به دست گرفت و توئیت‌ها را پاک کرد، اما باز هم دیر بود، چون مردم صد‌ها بار آن‌ها را بازنشر کرده بودند.

هک به روشی عجیب

رهبران سیاسی حتی قبل از تبدیل شدن اینترنت به اینترنت، در معرض خطر رصد بودند. در دهه ۱۹۷۰، جان دراپر، برنامه نویس رایانه کشف کرد که ایجاد مجدد فرکانس صوتی صحیح به معنای هک کردن تلفن‌های شماره گیری برای برقراری تماس رایگان از راه دور است.
این نوع هک "phreaking" لقب گرفت و دراپر متوجه شد که در این کار بسیار خوب است. با استفاده از کتابچه راهنمای تلفن همراه با نکاتی در مورد فرکانس‌های تن، دراپر فهمید که می‌تواند از یک جعبه غلات برای تقلید از طیف‌های مختلف زنگ استفاده کند. وی حتی موفق شد ریچارد نیکسون را سرزنش کند، و با این روش از او خواست مقداری دستمال توالت را برای سرویس بهداشتی عمومی بیاورد.
البته زندان برای دراپر، معروف به کاپیتان کرانچ کاملاً بد نبود. او کامپیوتر Apple II را از سلول خود برنامه ریزی کرد.

گودزیلا حمله کرده، برگرد!

همانطور که مشخص شد، اینترنت اشیا نیز از هک شدن در امان نیست. جایی که اتصال وجود دارد، راهی نیز وجود دارد. هکر‌ها این مسئله را در سال ۲۰۱۴ به صورت خنده داری اثبات کردند، زمانی که گروهی در مورد چگونگی هک کردن علائم الکترونیکی جاده در منطقه سانفرانسیسکو کار کردند.
آن‌ها برخی از علائم را برای خواندن «GODZILLA ATTACK - TURN BACK!» برنامه ریزی کردند. هیچ کس آنقدر گول نخورد که وحشت کند و برگردد، اما این علائم باعث ایجاد خفقان زیادی شد.

هک تلگراف، ۱۹۰۳

داستان‌های زیادی از این ماجرا نقل شده و معلوم نیست که کدام یک حقیقت دارد، ولی عجیب است که تلگراف را هم حتی هک کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-04-13 10:29

افزودن دیدگاه جدید