کد مطلب: 

256072

غیرقانونی بودن اخراج دو کارگر آمازون

تحقیقات هیأت ملی روابط کار آمریکا نشان داد که آمازون دو کارمند خود را که برای ارتقای شرایط کاری طی دوران همه گیری فعالیت می‌کردند را به طور غیرقانونی اخراج کرده است.
غیرقانونی بودن اخراج دو کارگر آمازون

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: این خرده فروشی آنلاین سال گذشته امیلی کانینگهام مارن کوستا را اخراج کرد. این دو آمازون را به اجرای تبعیض آمیز سیاست‌ها و قوانین مبهمی متهم کردند که حقوق کارمندان را محدود می‌کند.

هیأت ملی روابط کار آمریکا روز گذشته اعلام کرد در صورتیکه دو طرف دعوی به توافق نرسند مدیر منطقه آن در سیاتل، شکایتی در این خصوص ثبت می‌کند.

کانینگهام و کوستا حدود یک سال قبل درباره سیاست‌های ایمنی آمازون طی دوران همه گیری اعتراض کردند. همچنین آنها به جمع آوری پول برای کارگرانی کمک کردند که در معرض ابتلاء به کووید ۱۹ قرار داشتند.

آمازون در بیانیه‌ای اعلام کرد از حقوق کارگران برای انتقاد از شرایط کاری پشتیبانی می‌کند اما اجازه نمی‌دهد آنها قوانین را زیر پا بگذارند. در بخشی از بیانیه آمده است: این دو کارمند را به دلیل اعتراض به شرایط کاری، ایمنی یا نگرانی‌های حفظ محیط زیست اخراج نکردیم، بلکه دلیل اخراج آنها نقض مداوم سیاست‌های داخلی شرکت بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-04-07 08:55

افزودن دیدگاه جدید