کد مطلب: 

255971

ساخت خودرویی برقی با بدنه‌ای که قابلیت باتری دارد

شرکتی نوپا در حوزه فناوری در ایسلند از برنامه‌ریزی برای ساخت خودروی برقی پیشرفته‌ای خبر داده که بدنه آن به عنوان باتری عمل می‌کند.
ساخت خودرویی برقی با بدنه‌ای که قابلیت باتری دارد

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از انگجت، نوشت: در سال ۲۰۱۹ شرکت نانوفناوری نانوم قایقی ساخت که ماگنی نام داشت و باتری آن پوسته‌ای از جنس فیبر کربن بود که بر روی بدنه آن نصب شده بود. سلول‌های باتری یادشده قادر به تولید ۵۰۰ کیلووات ساعت برق بود که در مقایسه با باتری‌های خودروی مدل اس تسلا که می‌توانند ۱۰۰ کیلووات ساعت برق تولید کنند، رقم قابل ملاحظه‌ای محسوب می‌شود.

استفاده از فناوری نانو برای تولید این نوع باتری‌ها وزن و قیمت تمام شده تولید باتری‌های مذکور را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش می‌دهد. این باتری‌ها در مقایسه با باتری‌های لیتیومی بهره وری بیشتری نیز دارند.

شرکت نانوم قصد دارد فناوری یادشده را برای تولید خودروهایی که باتری بدنه آنها را تشکیل می‌دهد، به کار بگیرد. افزایش جریان برق در چنین باتری‌هایی استهلاک آنها را در درازمدت کاهش می‌دهد و عمر مفیدشان را نیز افزایش می‌دهد. این باتری‌ها برای ۵۰ هزار بار شارژ قابل استفاده هستند و لذا می‌توانند تا ۱۳۷ سال عمر کنند.

فناوری مورد استفاده در این باتری‌ها مشابه با باتری‌های نیکل – آهن است که عمر مفید زیادی دارند. شرکت نانوم صفحات سنگین آهن و نیکل را از این باتری‌ها حذف کرده و نانوذرات آهن و نیکل را جایگزین کرده است. این نانوذرات حرکت یون‌های لیتیوم از الکترود منفی یا آند به سمت الکترود مثبت یا کاتد را تسهیل می‌کنند.

این باتری‌ها علاوه بر سطح خودروها در سطح گوشی‌ها و لپ تاپ ها هم قابل نصب و استفاده هستند و ظرفیت آنها ۵۰ درصد بیشتر از باتری‌های ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلووات ساعتی مورد استفاده در خودروهای برقی امروزی است. نانوم مذاکراتی را برای تولید خودروهایی با چنین باتری‌هایی آغاز کرده، ولی اطلاعات بیشتری در این زمینه منتشر نکرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-04-04 09:29

افزودن دیدگاه جدید