کد مطلب: 

255474

از گوگل به خاطر جمع آوری گسترده اطلاعات شکایت شد

اجازه ثبت شکایتی علیه گوگل توسط قاضی آمریکایی داده شده که طبق آن شرکت مذکور متهم به جمع آوری اطلاعات کاربران حتی در زمانی است که مرورگر در وضعیت «ناشناس» قرار دارد.
از گوگل به خاطر جمع آوری گسترده اطلاعات شکایت شد

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از ورج، نوشت: یک قاضی در ایالت کالیفرنیای آمریکا اجازه داد شکایتی دسته جمعی علیه گوگل ثبت شود. طبق شکایت نامه مذکور گوگل متهم است حتی هنگامی که کاربران از وب در حالت «ناشناس» (Incognito) استفاده می‌کنند، اطلاعات را جمع آوری کرده است.

طبق اسناد موجود، ۳ کاربر در ژوئن سال گذشته با ثبت شکایتی علیه گوگل آن را به ردیابی گسترده اطلاعات متهم کردند. آنها ادعا کردند حتی در صورتیکه کاربران برای حفاظت از اطلاعات خود از حالت «ناشناس» در مرورگر کروم یا غیره استفاده کنند، اطلاعات آنها همچنان جمع آوری می‌شود. شاکیان خواستار حداقل ۵ میلیارد دلار غرامت شده‌اند.

گوگل سعی داشت این شکایت را لغو کند اما لوسی کو قاضی دادگاهی در آمریکا در رأی خود اعلام کرد شرکت مذکور به کاربران هشدار نداد که فرایند جمع آوری اطلاعات در حالت «ناشناس» مرورگر نیز ادامه می‌یابد.

این شرکت فناوری در اسناد دادگاه ذکر کرد برای کاربرانش به طور شفاف توضیح داده حالت «ناشناس» به معنای «نامرئی» نیست و فعالیت کاربر در مرورگر برای وب سایت‌های بازدیدکننده و هر تحلیلگر پیمانکار یا سرویس‌های مختلف قابل مشاهده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-03-15 09:47

افزودن دیدگاه جدید