کد مطلب: 

255256

تجهیز موبایل‌های میان رده اندرویدی به اسنپدراگون 775

شرکت کوالکام از اسنپدراگون جدیدی رونمایی کرد که قرار است به زودی در گوشی های اندرویدی استفاده شود.
تجهیز موبایل‌های میان رده اندرویدی به اسنپدراگون 775

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، در سپتامبر سال ۲۰۲۰، گزارش شد که شرکت کوالکام اسنپدراگون 775G را در اوایل سال ۲۰۲۱ منتشر خواهد کرد. نتایج محاسبه شده نشان می‌دهد که این تراشه به خوبی پرچمدار سال گذشته Snapdragon 865 خواهد بود. توسعه دهندگان XDA در حال حاضر اطلاعات بیشتری در مورد SoC منتشر کرده اند.

تراشه میان رده بالایی احتمالاً جانشین اسنپدراگون 765G خواهد شد که مانند گوگل پیکسل ۵، OnePlus Nord و LG Velvet قدرت دارد. پیش بینی می‌شود خیلی بیشتر از Snapdragon 768G که یک نسخه اورکلاک شده 765G است، مورد استقبال قرار گیرد. اسنپدراگون ۷۷۵ می‌تواند دومین میان رده ۵ نانومتری SoC بعد از سامسونگ اگزینوس ۱۰۸۰ باشد.

بر اساس یک سند داخلی به ظاهر قانونی، اسنپدراگون ۷۷۵ (SM7350) با همان روند ۵ نانومتری پرچمدار اسنپدراگون ۸۸۸ ساخته خواهد شد. نیازی به گفتن نیست که این امر منجر به عملکرد و بهره وری عظیم نسبت به اسنپدراگون 765G می‌شود، زیرا بر پایه ۷ نانومتری ساخته شده است.

مشخصات دیگری که این سند فاش کرده شامل تنظیم هسته پردازنده Kryo 6 و سازگاری با LPDDR5 RAM @ 3200 MHz or LPDDR4X RAM @ 2400 MHz و حافظه UFS 3.1 است. همچنین گفته شده این تراشه دارای Spectra 570 ISP است که به کاربر امکان پشتیبانی همزمان از سه دوربین ۲۸ مگاپیکسلی را می‌دهد و امکان ضبط فیلم 4K 60fps را نیز فراهم می‌کند. SoC همچنین از Wi-Fi 6E پشتیبانی می‌کند.

این جدیدترین نسخه سند نیست و مشخصات واقعی ممکن است کمی متفاوت باشد. هنوز هم، از آنجا که توسعه دهندگان XDA به طور مستقل صحت این گواهی را تأیید کرده اند، تقریباً معلوم است که Snapdragon 775 یک تراشه ۵ نانومتری است. این احتمال عملکرد قابل توجهی را برای میان رده‌های آماده 5G فراهم می‌کند. شیائومی می‌تواند یکی از اولین تولیدکنندگانی باشد که از این تراشه جدید استفاده کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-03-08 08:52

افزودن دیدگاه جدید