کد مطلب: 

255128

برنامه IBM برای کنترل دیجیتالی کرونا

آی بی ام با همکاری مقامات ایالت نیویورک آمریکا استفاده آزمایشی از یک برنامه را برای صدور گواهی دیجیتال سلامت در برابر ویروس کرونا شروع کرده است.
برنامه IBM برای کنترل دیجیتالی کرونا

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از زد دی نت، نوشت: این اپلیکیشن که Excelsior Pass نام دارد، یک نرم افزار مبتنی بر فناوری بلاک چین است که در مرحله اول به ساکنان نیویورک امکان می‌دهد تا راهی ایمن برای اثبات منفی بودن نتیجه تست کرونای خود یا ارائه گواهی تزریق واکسن کرونا بیابند.

برنامه یادشده شناسایی سریع افراد سالم و غیر مبتلا به کرونا را ممکن می‌کند و از این طریق می‌توان از سلامت افراد حاضر در تجمعات ورزشی، فرهنگی، سیاسی مطمئن شد و این نوع گردهمایی‌ها را دوباره از سر گرفت.

برنامه یادشده که مبتنی بر اپلیکیشن گواهی سلامت دیجیتال آی بی ام است، ضمن حفظ حریم شخصی و امنیت کاربران به افراد امکان می‌دهد تا داده‌های مربوط به وضعیت سلامت خود را ذخیره و مدیریت کرده و با استفاده از گوشی هوشمند به اشتراک بگذارند. همچنین می‌توان این اطلاعات را چاپ کرد. اپلیکیشن یادشده یک کد کیو آر ایمن در مورد وضعیت سلامت هر فرد در دسترس قرار می‌دهد که با استفاده از همین برنامه قابل اسکن کردن است.

برنامه یادشده برای جمع آوری اطلاعات در مورد وضعیت سلامت افراد مختلف از منابع داده مختلف تأیید شده دولتی و وابسته به مراکز درمانی و بهداشتی استفاده می‌کند. این برنامه همچنین از اطلاعاتی که در این زمینه توسط اپلیکیشن‌های شرکت‌های گوگل و اپل نیز جمع آوری شده، بهره می‌گیرد.

قرار است برخی شرکت‌های ارائه دهنده خدمات فروش آنلاین، خرده فروشی و غیره نیز از امکانات Excelsior Pass بهره مند شوند تا بتوانند به سرعت وضعیت سلامت مشتریان خود را در صورت مراجعه حضوری کنترل کنند.

همچنین با افزایش دامنه کاربران این برنامه کنترل سریع سلامت افراد در فرودگاه‌ها، ورزشگاه‌ها، پارک‌ها، مراکز خرید و غیره ممکن می‌شود. در واقع این برنامه نیاز به ارائه پاسخ‌های تست کرونا را در چنین مراکزی از بین می‌برد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-03-03 13:20

افزودن دیدگاه جدید