کد مطلب: 

255123

ثبت نام الکترونیکی انتخابات شوراها از ۲۰ اسفند شروع می‌شود

رئیس هیئت نظارت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها، گفت: ثبت نام الکترونیکی شوراها مورد تائید هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بوده و به وزارت کشور اعلام شده که این موضوع از نظر هیئت مرکزی مانعی ندارد.
ثبت نام الکترونیکی انتخابات شوراها از ۲۰ اسفند شروع می‌شود

به گزارش سیتنا، سید حمیدرضا کاظمی در گفت و گو با خانه ملت، با اشاره به آغاز ثبت نام انتخابات شوراها از 20 اسفندماه و احتمال کاندیداتوری بیش از 400 هزار نفر بر اساس تجارب قبلی، گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و احتمال ثبت نام گسترده کاندیداها در انتخابات شوراها، ضرورت داشت تا ساز و کاری برای تسهیل و تسریع در ثبت نام ها ایجاد شود که کمترین مشکل به وجود آید.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا بیان کرد: از آنجایی که باید طبق قانون انتخابات شوراها ثبت نام ها به صورت حضوری در فرمانداری ها و بخشداری ها صورت بگیرد، وزارت کشور با توجه به محدودیت های کرونایی درخواست ثبت نام الکترونیکی نامزدهای انتخابات شوراها را به هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ارائه کرد که پس از بررسی با این موضوع موافقت شد.

رئیس هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها ادامه داد: البته این موضوع نافی این نیست که اگر کسی حضوری مراجعه کند، ثبت نام نمی شود بلکه برای حفظ سلامت مردم تصمیم گرفته شده تا ثبت نام الکترونیکی در دستور کار قرار بگیرد.

وی افزود: ثبت نام الکترونیکی شوراها مورد تائید هیئت مرکزی نظارت بر انتخابات شوراها بوده و به وزارت کشور اعلام شده که این موضوع از نظر هیئت مرکزی مانعی ندارد.

برای حفظ سلامت مردم تصمیم گرفته شده تا ثبت نام الکترونیکی در دستور کار قرار بگیرد.

کاظمی یادآور شد: 20 اسفند ماه ثبت نام الکترونیکی و حضوری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و از اوایل سال آینده ثبت نام انتخابات روستاها آغاز می شود؛ با توجه به نیاز دریافت گواهی سوء پیشینه داوطلبان باید از الان اقدامات لازم را برای ثبت انجام دهند تا در موعد مقرر دچار مشکل نشوند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-03-03 11:10

افزودن دیدگاه جدید