کد مطلب: 

255121

فعال شدن بخش follow در گوگل کروم برای سایت‌ها

اطلاع از آخرین اخبار وب سایت‌های موردعلاقه افراد می‌تواند برای کاربران گوگل کروم بسیار آسان‌تر باشد، زیرا گوگل در حال آزمایش دکمه جدید دنبال کردن (Follow) است.
فعال شدن بخش follow در گوگل کروم برای سایت‌ها

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، کروم در حال آزمایش دکمه دنبال کردن برای وب سایت‌ها است تا کاربران از مطالب روز جا نمانند. این ویژگی ابتدا در ساختاری از Chrome Canary مشاهده شد، چون به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد جدیدترین ویژگی‌های موجود در این مرورگر را آزمایش کنند.

در حال حاضر می‌توانید موضوعات خاص را با استفاده از فید Discover برنامه گوگل دنبال کنید که هنگام باز کردن برگه جدید در کروم اندروید نیز نشان داده می‌شود. در فید Discover، می‌توانید موضوعات موردعلاقه خود را دنبال کنید یا مواردی را که برای شما جالب نیستند حذف کنید. به عنوان مثال، اگر شما علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در مورد رایانش ابری هستید، می‌توانید این موضوع را دنبال کنید تا گوگل اخبار مربوط به آن را به شما نشان دهد.
گوگل همچنین اخیراً گزینه اشتراک گذاری و پسندیدن محتوا را در فید Discover خود اضافه کرده است به همین دلیل افزودن دکمه Follow بسیار منطقی است.

در حالی که کروم معتقد است دکمه جدید Follow با فید Discover Google ادغام خواهد شد، دیگران حدس می‌زنند که این شرکت می‌تواند آن را جایگزین گوگل ریدر کند. برای کسانی که ناآشنا هستند باید اشاره کرد که گوگل ریدر (Google Reader) یک گرد آورنده برای RSS بود که توسط گوگل اداره می‌شد و در سال ۲۰۱۳ به خاطر بی میلی بسیاری از کاربران متوقف شد.

قبل از وجود برنامه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، بسیاری از وبلاگ‌ها و سایت‌ها دارای دکمه RSS بودند که به کاربران امکان می‌داد برای اطلاع از آخرین مطالب، سایتی را دنبال کنند بدون اینکه هر بار نیاز به بررسی دستی داشته باشند. البته هنوز RSS وجود دارد.

باید منتظر یک اعلامیه رسمی از طرف گوگل در مورد اینکه آیا شرکت دکمه Follow را به کروم اضافه می‌کند یا خیر بمانیم، اما تا آن زمان، شما می‌توانید Chrome Canary را بارگیری کنید تا ویژگی‌های جدیدی که به کروم اضافه می‌شوند را قبل از اضافه شدن نهایی به ساختار‌های ثابت مرورگر مشاهده و بررسی کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-03-03 10:38

افزودن دیدگاه جدید