کد مطلب: 

254974

هواوی خودروی برقی تولید می‌کند

شرکت هواوی تصمیم دارد تحت تاثیر تحریم‌های آمریکا، خودروهای برقی تحت برند خود را تولید کند.
هواوی خودروی برقی تولید می‎کند

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، دو منبع آگاه به رویترز اظهار کردند: شرکت هواوی تکنولوژی که بزرگترین سازنده تجهیزات مخابراتی جهان است، سرگرم مذاکره با شرکت دولتی چانگان اتومبیل و سایر خودروسازان برای استفاده از کارخانه‌های خودروسازی آنها به منظور تولید خودروهای برقی خود است.

یکی از این دو منبع آگاه و یک فرد دیگر آگاه از این مذاکرات اظهار کرد: هواوی همچنین سرگرم مذاکره با شرکت "بلوپارک نیو انرژی تکنولوژی" گروه بایک به منظور تولید خودروهای برقی خود است.

این برنامه از تغییر بزرگ در روند فعالیت هواوی پس از دو سال تحریمهای آمریکا حکایت دارد که دسترسی این شرکت چینی به زنجیره تامین کلیدی را قطع کرده و وادارش کرد بخشی از کسب و کار تلفن هوشمند خود را برای زنده نگهداشتن برندهایش بفروشد. هواوی از سوی دولت ترامپ با استناد بر نگرانیهای امنیت ملی، در لیست سیاه تجاری قرار گرفته است. بسیاری از مدیران صنعت احتمال اندکی می‌بینند که محدودیت‌ها برای فروش میلیاردها دلار فناوری و تراشه های آمریکایی به این شرکت چینی توسط دولت بایدن برداشته شود.

سخنگوی هواوی برنامه این شرکت برای طراحی و تولید خودروهایی با برند هواوی را تکذیب کرد و گفت: هواوی تولید کننده خودرو نیست با این حال از طریق فناوری اطلاعات و ارتباطات قصد دارد فراهم کننده قطعات جدید و خودروی دیجیتالی محور باشد و تولیدکنندگان تجهیزات اصلی را برای ساخت خودروهای بهتر یاری کند.

 یکی از این سه منبع آگاه اظهار کرد: هواوی به صورت داخلی طراحی خودروهای برقی را آغاز کرده و با تولیدکنندگان چینی برای عرضه خودروی خود در سال جاری به مذاکره پرداخته است.

به گفته یکی از این منابع آگاه، ریچارد یو مدیر گروه کسب و کار مصرف‌کننده هواوی که این شرکت را برای تبدیل شدن به یکی از بزرگترین سازندگان تلفن هوشمند جهان هدایت کرد، تمرکز خود را به روی خودروهای برقی خواهد گذاشت.

شرکت چانگان که با فورد موتور خودرو تولید می‌کند در این باره اظهارنظر نکرد. بلوپارک بایک هم حاضر به اظهار نظر در این باره نشد. در پی گزارش رویترز درباره این مذاکرات، ارزش سهام شرکت چونگ کینگ چانگان اتومبیل هشت درصد صعود کرد. ارزش سهام بلوپارک ۱۰ درصد صعود کرد که حداکثر سقف صعود روزانه بود.

شرکت‌های فناوری چینی تمرکز بر خودروهای برقی در چین که بزرگترین بازار جهان برای چنین خودروهایی است را افزایش داده‌اند. به خصوص که پکن در حال ترویج گسترش استفاده از خودروهای پاک به ‌منظور راهی برای کاهش آلایندگی شدید هواست.

انتظار می رود فروش خودروهای انرژی جدید از جمله خودروهای برقی و همچنین خودروهای پلاگین هیبریدی و هیدروژنی تا سال ۲۰۲۵ حدود ۲۰ درصد از کل فروش سالانه خودرو در چین را تشکیل دهند. پیش بینی شده است فروش خودروهای انرژی جدید در چین به ۱.۸ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با که ۱.۳ میلیون دستگاه در سال ۲۰۲۰ رشد کند.

هواوی با برنامه تولید خودرویی تحت برند خود، به شرکت‌های فناوری آسیایی نظیر بایدو و فاکسکان ملحق می‌شود که تصمیمات مشابهی را در ماه‌های گذشته اعلام کرده‌اند. شرکت‌های آمازون و آلفابت در آمریکا هم در حال طراحی فناوری مربوط به خودرو یا سرمایه گذاری در استارتاپهای خودروی هوشمند هستند.

هواوی سالهاست سرگرم طراحی فناوری‌هایی برای خودروهای برقی بوده که شامل سیستم‌های نرم‌افزاری داخل خودرو، حسگرهای خودروها و سخت افزار ارتباطات ۵G هستند.

این شرکت همچنین پیمانهای همکاری با خودروسازانی نظیر دایملر، جنرال موتورز و سایک موتور برای طراحی مشترک فناوری‌های خودروی هوشمند منعقد کرده است و استخدام مهندسان برای فناوری‌های مربوط به خودرو را از سال ۲۰۱۸ تسریع کرده است.

بر اساس گزارش رویترز، هواوی همچنین هفته گذشته حداقل چهار پتنت مربوط به خودروی برقی را دریافت کرد که شامل متدهایی برای شارژ بین خودروهای برقی و چک سلامت ‌باطری است.

تلاش جدی برای ورود به بازار خودروی برقی جدا از شرکت خودروی هوشمند است که هواوی مشترکا به همراه چانگان و شرکت باتری خودروی برقی CATL در نوامبر تاسیس کرده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-02-27 08:54

افزودن دیدگاه جدید