کد مطلب: 

254788

ترفندهایی برای آزادسازی فضا در گوشی یا تبلت اندرویدی

اگر سرعت وسیله اندرویدی شما کند شده، گیر می‌کند یا عملکرد ضعیف و مناسبی دارد، بهتر است فضای حافظه آن را بررسی کنید.
ترفندهایی برای آزادسازی فضا در گوشی یا تبلت اندرویدی

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، این احتمال وجود دارد که فضای حافظه دستگاه شما محدود شده باشد. کاهش ظرفیت حافظه موجود به اشکال مختلف تاثیر منفی روی دستگاه شما می گذارد و در بدترین حالت شاید حتی نتوانید برنامه ها را باز کنید.

برای این که تلفن یا تبلتتان به سرعت قبلی برگردد باید اندکی فضا آزاد کنید. بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، برای این کار پنج راه وجود دارد:

۱- حافظه کش اندروید را پاک کنید

پاک کردن حافظه کش اندروید، فایلهای کوکی موقتی را که می توانند فضای دیجیتالی زیادی را اشغال کنند حذف می کند. این شیوه یکی از سریعترین و راحت ترین راهها برای بهبود سرعت و عملکرد دستگاه اندرویدی است.

۲- حذف اپلیکیشنها، عکسها یا فایلهای بلااستفاده

این اقدام شاید بدیهی ترین کار باشد. بسیاری از دستگاههای اندرویدی با اپلیکیشنهای از پیش نصب شده ای عرضه می شوند که شاید هرگز آنها را استفاده نکنید و عکسهایی که در یک مهمانی گرفته اید را شاید هرگز نخواهید در اینستاگرام ارسال کنید. می توان این کار را عملیات حذف محتوای دیجیتالی غیرضروری در نظر بگیرید. آیا اپلیکیشنی که هرگز آن را باز نکرده اید به دردتان می خورد اگر جوابتان منفی است پس آن را به زباله بیندازید.

۳- حذف فایلهایی که در فولدر دانلودها قرار دارند

شاید این موضوع را ندانید که هر چه که در دستگاه اندرویدی خود دانلود می کنید خواه ضمیمه ایمیل باشد یا یک عکس یا یک سند PDF، در فولدری به نام "دانلودها" یا "فایلهای من" ذخیره می شود.
اگر مرتبا فایلهای زیادی دانلود می کنید ممکن است فولدر دانلود شما پر شده باشد و فعالیت دستگاه را کند کرده باشد. برای این منظور از فهرست برنامه ها به فولدر دانلودها بروید و هر چه که نیاز ندارید را حذف کنید.

۴- اپلیکیشنهایتان را به کارت حافظه میکرو اس دی اندروید منتقل کنید

برخی از دستگاههای اندرویدی با کارتهای حافظه میکرو اس دی سازگار هستند و اجازه می دهند اطلاعات بیشتری را نگهداری دارید بدون این که حافظه زیادی را در خود دستگاه اشتغال کنید.
اگر دستگاه اندرویدی شما می تواند از یک کارت میکرو اس دی استفاده کند و آن را در دستگاهتان وارد کرده اید، می توانید اپلیکیشنهای مورد نظرتان را از طریق گزینه "مدیریت اپلیکیشنها" در قسمت "تنظیمات" به کارت حافظه منتقل کنید.

۵- اپلیکیشنها و فایلهایتان را به دستگاه دیگری منتقل کنید

با استفاده از کابل شارژ دستگاهتان، می توانید اطلاعات را از دستگاه اندرویدی به یک رایانه یا حافظه USB منتقل کنید.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-02-21 12:26

افزودن دیدگاه جدید