کد مطلب: 

254543

پسوند دامنه اروپایی برای کاربران انگلیسی حذف می‌شود

سازمان ثبت دامنه اروپایی زمان داده شده به کاربران انگلیسی نام دامنه eu. برای عمل به مقررات جدید پس از بریگزیت را سه ماه دیگر تمدید کرد.
پسوند دامنه اروپایی برای کاربران انگلیسی حذف می‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، هنوز دهها هزار نفر در انگلیس وب سایتها و آدرس ایمیل با پسوند eu. دارند که از ابتدای ژانویه معلق شده است اما اکنون سه ماه برای عمل به مقررات جدید اعلام شده پس از بریگزیت مهلت یافته اند و پس از آن پسوند دامنه اروپایی آنها حذف می شود. سازمان ثبت دامنه اروپایی مهلت جدید را به عنوان فرصتی برای مالکان انگلیسی نام دامنه اروپایی اعلام کرد تا بتوانند از این فرصت برای عمل به مقررات جدید استفاده کنند.

مهلت پروسه جدایی انگلیس از اتحادیه اروپا در ۳۱ دسامبر سال ۲۰۲۰ به پایان رسید و این کشور از ابتدای سال ۲۰۲۱ دیگر بخشی از این بلوک نیست و از این رو، بسیاری از شهروندان انگلیسی حق داشتن نام دامنه eu را از دست می دهند.

طبق مقررات اتحادیه اروپا، وب سایتهایی با نام دامنه eu. نمی توانند به شهروندان غیراتحادیه اروپا که در کشوری خارج از این بلوک سکونت دارند اختصاص داده شوند. کاربران ابتدا تا ۳۱ مارس ۲۰۲۱ برای به روزرسانی جزییات ثبت نام وب سایتشان فرصت داشتند.

سازمان ثبت دامنه اروپایی اعلام کرده که بیش از هشت هزار دامنه. eu از انگلیس که معلق شده بودند، اکنون دوباره احیا شده اند و برای ۷۳ هزار مالک انگلیسی که هنوز به مقررات عمل نکرده اند، مهلت سه ماهه تا ۳۰ ژوئن سال ۲۰۲۱ داده می شود. از اول ژوییه کسانی که اطلاعات ثبت وب سایت خود را آپدیت نکنند، نام دامنه آنها در وضعیت حذف شده نشان داده خواهد شد و سپس به طور دائمی نام دامنه شان را از دست می دهند و نام دامنه مذکور برای ثبت عمومی از ژانویه ۲۰۲۲ موجود خواهد بود.

مالکان دامنه برای عمل به مقررات اتحادیه اروپا، باید اطلاعات ثبت شده را تغییر دهند و یا یک نشانی در داخل اتحادیه اروپا ارائه کنند یا سکونت خود در یکی از کشورهای عضو این بلوک را اعلام کنند یا شهروندی اتحادیه اروپا را ثابت کنند. نام دامنه این عده پس از تغییر و ثبت اطلاعاتشان، به سرعت احیا خواهد شد.

کمیسیون اروپا در ابتدا پیشنهاد کرده بود نام دامنه eu. متعلق به شهروندان انگلیسی پس از بریگزیت فورا حذف شود که خشم حدود ۳۰۰ هزار مالک انگلیسی نام دامنه eu. را برانگیخته بود.

بر اساس گزارش زدنت، منتقدان می گویند این اقدام برخلاف رویه صنعت است که اجازه می دهد نامهای دامنه به مهلت انقضای طبیعی شان برسند و حق مالکیت را نقض می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-02-14 08:58

افزودن دیدگاه جدید