کد مطلب: 

254515

شرکت‌های فناوری باید هزینه اخبار رسانه‌های استرالیایی را پرداخت کنند!

استرالیا تصمیم دارد در هفته جدید قانون جنجال برانگیزی را به پارلمان ارائه کند که طبق آن شرکت‌های بزرگی مانند گوگل و فیس بوک مجبور خواهند شد برای انتشار محتوای رسانه‌های محلی به آنها هزینه پرداخت کنند.
شرکت‌های فناوری باید هزینه اخبار رسانه‌های استرالیایی را پرداخت کنند!

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: در هفته پیش رو قانونی در پارلمان استرالیا بررسی می شود که طبق آن شرکت های فناوری از جمله فیس بوک و گوگل باید در ازای انتشار اخبار به رسانه های محلی هزینه پرداخت کنند.

جاش فرایدنبرگ وزیر خزانه داری استرالیا در یک بیانیه ایمیلی نوشت: از ۱۵ فوریه ۲۰۲۱ میلادی لایحه مذکور توسط پارلمان کشور بررسی می‌شود.

استرالیا نخستین کشوری است که گوگل وفیس بوک را به پرداخت هزینه برای اخبار رسانه‌های محلی ملزم می‌کند و به همین دلیل بسیاری از دولت‌ها در سراسر جهان مسیر تصویب قانون مذکور را به دقت دنبال می‌کنند.

هرچند نمایندگان هر دو حزب سیاسی کشور از این قانون پشتیبانی می‌کنند، اما گوگل آن را ناکارآمد می‌داند و تاکنون بارها سعی کرده از پیشرفت آن جلوگیری کند. این شرکت فناوری آمریکایی تهدید کرده بود در صورت تصویب قانون پرداخت هزینه به رسانه‌های محلی، سرویس جستجوی خود را در استرالیا مسدود می‌کند.

اما با این وجود هفته گذشته گوگل پلتفرمی در این کشور ایجاد کرد که اخباری در آن منتشر می‌شود که بهای آنها پرداخته شده است و در همین راستا با ۷ نشریه استرالیایی قرارداد امضا شد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 3
2021-02-13 09:23

افزودن دیدگاه جدید