کد مطلب: 

254451

شکایت هواوی علیه حکم دولت ترامپ

شرکت هواوی اعلام کرد تصمیم دولت ترامپ در اواخر سال گذشته برای قلمداد کردن این شرکت مخابراتی چینی به عنوان یک تهدید امنیت ملی، مغایر قانون اساسی و به ضرر صنعت آمریکاست.
شکایت هواوی علیه حکم دولت ترامپ

بر اساس گزارش بلومبرگ، هواوی شکایتی را در دادگاه استیناف حوزه پنجم نیواورلئان تنظیم و تصمیم ۱۱ دسامبر کمیسیون ارتباطات فدرال برای مشخص کردن هواوی به عنوان یک تهدید امنیت ملی را خودسرانه و فراتر از اختیارات قانونی و نقض رویه تصمیم گیری فدرال عنوان کرد. هواوی همچنین مدعی شد کمیسیون ارتباطات فدرال فاقد شواهد کافی بوده و پیش از این که حکمش را نهایی کند، به این شرکت فرصتی برای دفاع از خود نداده است.

شرکت هواوی در اسناد دادگاه اعلام کرد این دستور تحت بازبینی احتمالا روی منافع مالی صنعت مخابرات به صورت کلی شامل تولیدکنندگان، کاربران نهایی، فراهم کنندگان خدمات در شماری از صنایع مانند اینترنت، تلفن همراه و ثابت و کاربردهای مخابراتی مشابه تاثیر می گذارد.

هواوی پیش از این تصمیم ۲۰۱۹ کمیسیون ارتباطات فدرال که استفاده شرکتهای آمریکایی از یارانه های مالیات دهندگان برای تامین خرید فناوری ۵G هواوی را ممنوع کرده بود، به چالش کشیده بود. دولت ترامپ اعلام کرده بود نگرانیهای امنیت ملی قابل تاملتر از هزینه های پایینتر این شرکت چینی هستند. در این پرونده که همچنان در دادگاه حوزه پنجم تحت رسیدگی است، هواوی ادعاهای مربوط به ارتباط این شرکت با دولت چین را رد کرده است.

کمیسیون ارتباطات فدرال در دسامبر مقرراتی که اپراتورها را به جایگزینی تجهیزات ساخت شرکتهای هواوی و ZTE ملزم می کند را نهایی کرد و یک برنامه حمایتی برای این منظور ایجاد کرد. نمایندگان مجلس آمریکا در دسامبر بودجه ۱.۹ میلیارد دلار را برای تامین مالی این برنامه تصویب کردند.

کمیسیون ارتباطات فدرال همچنین در دسامبر پروسه حذف مجوز فعالیت چاینا تلکام در آمریکا را آغاز کرد. این شرکت مخابراتی چینی به مدت حدود ۲۰ سال مجوز ارائه خدمات مخابراتی در آمریکا داشت. این کمیسیون در آوریل هشدار داده بود که ممکن است فعالیتهای آمریکایی سه شرکت مخابراتی چینی دولتی را به دلیل ریسکهای امنیت ملی حذف کند. این سه شرکت چاینا تلکام امریکا، چاینا یونی کام امریکاس، پسیفیک نت ورکس کورپ و زیرمجموعه اش به نام کام نت هستند.

تحلیلگران آمریکایی می گویند جدیدترین نسل تجهیزات مخابراتی هواوی شکافهای امنیتی دارد که به دولت چین اجازه می دهد به شنود مکالمات آمریکایی و انتقال اطلاعات و جمع آوری غیرقانونی دیتای شهروندان آمریکایی بپردازد در حالی که هواوی تمامی این ادعاها را تکذیب می کند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-02-10 09:17

افزودن دیدگاه جدید