کد مطلب: 

254297

دلیل رد طرح «شفافیت آراء» تهیه طرح جامع شفافیت برای زیر ذره‌بین قرار دادن تمام قوا بود

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، گفت: نمایندگان احتمالا کلیات «طرح شفافیت آراء» را به دلیل تهیه طرح جامع شفافیت رد کردند، چراکه در آن طرح بحث شفافیت در قوای سه گانه و سایر دستگاه‌ها مطرح است.
دلیل رد طرح «شفافیت آراء» تهیه طرح جامع شفافیت برای زیر ذره‌بین قرار دادن تمام قوا بود

به گزارش سیتنا، سمیه محمودی سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران  جوان، با اشاره به رد کلیات طرح شفافیت آراء در مجلس، گفت: با توجه به اینکه تغییر آیین‌نامه داخلی مجلس نیاز به دو سوم آراء نمایندگان دارد این طرح تنها به دلیل کم آوردن سه رای کلیاتش در مجلس تصویب نشد.

وی افزود: تعدادی از نمایندگان در حال تدوین طرح جدیدی درباره شفافیت آراء نمایندگان هستند و قرار است در این طرح دامنه شمول شفافیت بیشتر شود و سایر قوا را نیز در بگیرد.

محمودی بیان کرد: یکی از دلایلی که نمایندگان روز گذشته به طرح شفافیت رای ندادند احتمالاً مطرح شدن طرح جامع در مورد شفافیت بود و قرار است در آن طرح بحث شفافیت در قوای سه گانه و سایر دستگاه‌ها مطرح شود.

سخنگوی کمیسیون تدوین آیین‌نامه داخلی مجلس تصریح کرد: قرار است در طرحی که تدوین می‌شود مواردی که مربوط به امنیت ملی است، مستثنی شود و سایر موارد در قوای سه‌گانه و سایر دستگاه‌ها به صورت شفاف اعلام شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

میانگین: 5 (1 vote)
سیتنا 1
2021-02-05 23:19

افزودن دیدگاه جدید