کد مطلب: 

254097

در اعتراضات کشاورزان هندی خدمات اینترنت موبایل قطع شد

همزمان با آغاز اعتصاب غذای یک روزه صدها کشاورز معترض هندی، خدمات اینترنت موبایل در چندین منطقه در اطراف شهر دهلی نو قطع شد.
در اعتراضات کشاورزان هندی خدمات اینترنت موبایل قطع شد

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، دهها هزار کشاورز هندی که به قوانین جدید کشاورزی معترض هستند و می گویند این قوانین به نفع خریداران خصوصی بزرگ و به ضرر تولیدکنندگان مواد غذایی است، بیش از دو ماه است در محلهای اعتراض در حومه پایتخت هند مستقر شده اند.

در محل اصلی تجمع کشاورزان در نزدیکی روستای سینگو در حومه شمالی دهلی نو، روز شنبه حضور نیروهای پلیس همزمان با ورود صدها تراکتور از ایالت هاریانا، افزایش یافت.

ماهش سینگ، کشاورز ۶۵ ساله از ایالت هاریانا که یکی از دو مرکز اصلی اعتراضات کشاورزان است، به رویترز گفت: بسیاری از گروههای کشاورزی از شب گذشته به محل اعتراض پیوسته اند و آماده اند تا حمایتشان را نشان دهند و انتظار می رود کشاورزان بیشتری در دو روز آینده وارد شوند.

وزارت کشور هند روز شنبه اعلام کرد خدمات اینترنت در سه منطقه در حومه دهلی نو که اعتراضات برگزار می‌شود  تا ساعت ۱۱ بعدازظهر روز یکشنبه قطع خواهد بود تا امنیت عمومی حفظ شود.

مقامات هندی اغلب خدمات اینترنتی را در هنگام وقوع ناآرامی قطع می کنند اما این اقدام در پایتخت هند غیرمعمول محسوب می‌شود.

حدود نیمی از جمعیت یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفری هند به کشاورزی اشتغال دارند و ناآرامی در میان ۱۵۰ میلیون کشاورز زمین دار، یکی از بزرگترین چالشهای دولت نارندرا مودی، نخست وزیر هند از زمان به قدرت رسیدن در سال ۲۰۱۴ تاکنون است.

یازده دور مذاکرات میان اتحادیه های کشاورزی و دولت به نتیجه نرسیده است. دولت پیشنهاد کرده است این قوانین را به مدت ۱۸ ماه مسکوت کند اما کشاورزان می گویند تا لغو کامل این قوانین، از اعتراض دست نخواهند کشید.

بر اساس گزارش رویترز، راهپیمایی تراکتوری کشاورزان سه شنبه هفته گذشته در سالگرد روز جمهوری پس از این که برخی از معترضان از مسیر تعیین شده خارج شده و پلاکاردها را تخریب کردند و با پلیس درگیر شدند، به خشونت گرایید. درگیریهای پراکنده میان معترضان، پلیس و گروههایی که شعارهای ضدکشاورزان سر می دهند از آن زمان به دفعات اتفاق افتاده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-31 09:35

افزودن دیدگاه جدید