کد مطلب: 

253954

ثبت شکایتی جدید علیه اپل در ایتالیا

بر اساس شکایت یک آژانس حمایت از مصرف کنندگان از اپل در ایتالیا، غرامت ۶۰ میلیون یورویی از طرف این آژانس درخواست شده است.
ثبت شکایتی جدید علیه اپل در ایتالیا

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از گیزموچاینا، نوشت: به تازگی یک آژانس حمایت از مصرف کنندگان ایتالیا از اپل شکایت کرده است. طبق گزارش‌ها این شکایت گروهی در دادگاه میلان ثبت شده و ادعا می‌کند اپل مشتریان را فریب داده است.

شکایت مربوط به بیش از یک میلیون دستگاه آیفون۶ُ، ۶ پلاس، ۶ اس و ۶ اس پلاس است که بین ۲۰۱۴ تا ۲۰۲۰ میلادی به فروش رسیده است.

به طور دقیق‌تر این شکایت مربوط به کندتر شدن عملکرد باتری دستگاه‌ها از سوی اپل در سری آیفون۶ است. در مارس ۲۰۲۰ اپل مجبور شد برای شکایت مشابهی مبلغ ۵۰۰ میلیون دلار جریمه بپردازد.

از سوی دیگر شکایت جدید در حالی ثبت شده که یک ماه قبل اپل به دلیل ادعای گمراه کننده در خصوص ضدآب بودن دستگاه با جریمه ای ۱۰ میلیون یورویی در ایتالیا روبرو شده است. در هر حال آژانس حمایت از مصرف کننده خواهان غرامتی ۶۰ میلیون یورویی (۷۳ میلیون دلار) است.

در اصل مبنای شکایت آن است که اپل با کند کردن عملکرد دستگاه‌های قدیمی خود و خسارت به باتری، اقدامی ناعادلانه انجام داده است. اپل برای برطرف کردن این چالش طرح جایگزین کردن باتری با قیمت اندک را اعلام کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-27 08:45

افزودن دیدگاه جدید