کد مطلب: 

253924

جایزه ثروتمندترین مرد جهان به بهترین توسعه دهنده فناوری جذب کربن

بنیانگذار و رئیس تسلا، برای کسی که فناوری جذب کربن از هوا را توسعه ببخشد، جایزه‌ای ۱۰۰ میلیون دلاری هدیه می‌دهد.
جایزه ثروتمندترین مرد جهان به بهترین توسعه دهنده فناوری جذب کربن

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ایلان ماسک، بنیانگذار و رئیس تسلا، گفت که قصد دارد ۱۰۰ میلیون دلار به عنوان جایزه برای بهترین توسعه دهنده فناوری جذب کربن اهدا کند. ماسک از طریق توئیتر ارزش جایزه را فاش کرد و گفت که هفته آینده جزئیات آن را فاش می‌کند.

جذب اشعه‌های گلخانه‌ای به یکی از مهمترین بخش‌های برنامه‌های کنترل کننده تغییرات آب و هوایی تبدیل شده است، با این وجود تاکنون پیشرفت کمی در این فن آوری حاصل شده و کوشش‌ها به جای خارج کردن کربن از هوا، بیشتر بر روی کاهش انتشار‌ها بوده است.

ماسک، که بنیانگذار شرکت پرداخت آنلاین PayPal Holdings Inc است، اکنون هدایت برخی از مهمترین شرکت‌های جهان را بر عهده دارد. وی در کنار تسلا، هدایت SpaceX و Neuralink را بر عهده دارد، استارتاپی که در حال توسعه رابط‌ها و دستگاهی با پهنای باند برای اتصال مغز انسان به کامپیوتر است.

جو بایدن، رئیس جمهور جدید ایالات متحده، متعهد شده که به عنوان بخشی از برنامه جامع خود برای مقابله با تغییرات آب و هوا، توسعه فناوری جذب کربن را تسریع کند. روز پنجشنبه، جنیفر ویلکاکس، متخصص فن آوری‌های کربن سازی، معاون اصلی خود را به عنوان معاون وزیر انرژی منصوب کرد.

ماسک، که در آفریقای جنوبی متولد شد، اکنون بر اساس شاخص Bloomberg Richie، ۲۰۱.۴ میلیارد دلار دارایی دارد و ثروتمندترین فرد جهان است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-26 10:56

افزودن دیدگاه جدید