کد مطلب: 

253667

برنامه آیفون برای مشکل face ID در روزهای کرونایی

آیفون ۱۳ که در اواخر سال 2021 به بازار می‌آید، تغییرات عمده‌ای نخواهد داشت، اما یک تغییر مناسب با توجه به شرایط بیماری کرونا در آن اعمال می‌شود.
برنامه آیفون برای مشکل face ID در روزهای کرونایی

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، از زمان عرضه گوشی آیفون X همه گوشی‌های هوشمند آیفون، به جز آیفون SE مدل ۲۰۲۰، بدون بخش اسکن اثر انگشت (Touch ID) عرضه شدند و از فناوری تشخیص چهره (Face ID) برای احراز هویت بیومتریک استفاده کردند.

از آنجا که این فناوری هنگام استفاده از ماسک توسط کاربر نمی‌توانست قفل تلفن را باز کند، به عنوان یک راه‌حل ناکارآمد در زمان انتشار بیماری کرونا شناخته شد. بنابراین کاربر برای استفاده از آن یا باید ماسک خود را پایین بکشد و یا کد امنیتی را برای باز کردن قفل آیفون وارد کند. طراحان این شرکت به این فکر افتادند که این مشکل را برطرف کنند. آن‌ها به این نتیجه رسیدند که اگر آیفون ۱۳ دارای اسکنر اثر انگشت در صفحه باشد، این مشکل رفع خواهد شد. این ویژگی چند سالی است که در گوشی‌های هوشمند اندرویدی وجود دارد.

با تمام این تفاسیر تکنولوژی Face ID از محصولات اپل حذف نخواهد شد، اما صحبت‌هایی در مورد حذف پورت شارژ در برخی از مدل‌های آیفون در راستای اضافه کردن تکنولوژی شارژ بی‌سیم شنیده می‌شود. منابع خبری ادعا می‌کنند که اپل در حال کار بر روی یک مدل آیفون با صفحه نمایش تاشو است. این شرکت در حال حاضر نمونه اولیه نمایشگرهای تاشو را در آزمایشگاه‌های داخلی خود تولید کرده است. این صفحه نمایش‌ها دارای لولاهای نامرئی همانند صفحه نمایش تاشوی سامسونگ هستند. اندازه این صفحه نمایشگر ۶/۷ اینچ است. با این حال اپل برنامه‌های خود برای عرضه یک آیفون تاشو را نهایی نکرده است و هنوز در مراحل آزمایش و پیش تولید قرار دارد.

همچنین اپل در حال کار بر روی دو تبلت جدید است. یکی از آن‌ها iPad Pro جدید با پردازنده سریع‌تر و صفحه نمایش MiniLED و دیگری یک iPad سطح پایین با همان طراحی iPad Air مدل ۲۰۱۹  است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-18 13:28

افزودن دیدگاه جدید