کد مطلب: 

253648

امکان مشارکت هواوی در توسعه ۵G برزیل

طبق گزارشی در روزنامه‌ای برزیلی، دولت این کشور هواوی را از شرکت در مناقصه توسعه شبکه ۵G خود محروم نمی‌کند.
امکان مشارکت هواوی در توسعه ۵G برزیل

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: طبق گزارشی جدید دولت برزیل دیگر با مشارکت هواوی در توسعه اینترنت نسل پنجم این کشور مخالف نیست و این شرکت چینی می تواند در مناقصه های مربوطه شرکت کند.

به نوشته این نشریه ژانیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل به دلیل هزینه‌های مالی چند میلیارد دلاری و تمام شدن دوره ریاست جمهوری دونالد ترامپ احتمالاً از موضع خود درباره هواوی و حذف شرکت در مناقصه توسعه نسل پنجم اینترنت همراه عقب نشینی کند.

بولسونارو نیز مانند ترامپ به دلایلی تأیید نشده با هواوی مخالفت داشت و ادعا می‌کرد شرکت چینی اطلاعات محرمانه را در اختیار دولت مطبوعش قرار می‌دهد.

اما با توجه به آنکه چین بزرگترین شریک تجاری برزیل به حساب می‌آید و قدرت رقابت هواوی برای ارائه سرویس ارزان‌تر، موضع رئیس جمهور برزیل با مخالفت دست اندر کار صنعت ارتباطات و همچنین مقامات دولت خود روبرو شد.

روزنامه برزیلی به نقل از همیلتون مائورائو معاون رئیس جمهور برزیل نوشته تمام شرکت‌هایی که ضمانت‌های لازم برای رعایت حاکمیت ملی برزیل و حفاظت از اطلاعات را ارائه می‌کنند مجاز به تأمین تجهیزات ۵G برای این کشور هستند.

این درحالی است که ماه گذشته منابعی به خبرگزاری رویترز فاش کرده بودند دولت بولسونارو به دنبال راهی برای حذف هواوی از توسعه شبکه ۵G در برزیل است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-18 09:35

افزودن دیدگاه جدید