کد مطلب: 

253601

انتقادات مدیرعامل اپل نسبت به ترامپ

مدیرعامل شرکت اپل در مصاحبه اخیر خود انتقادات شدیدی نسبت به رفتار دونالد ترامپ مطرح کرده است.
انتقادات مدیرعامل اپل نسبت به ترامپ

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،  تیم کوک مدیر عامل اپل در مصاحبه‌ای گفت: هرکسی که هفته گذشته در شورش‌های ایالات متحده نقشی داشته باشد باید پاسخگو باشد. کوک در این مصاحبه صراحتا به نام دونالد ترامپ اشاره کرد. او در دوران ریاستش با ترامپ رابطه‌ای نزدیک اما متعادلی داشت.

کوک در یک کلیپ ویدئویی که روز سه‌شنبه از او منتشر شد گفت: من فکر می‌کنم هیچکس بالاتر از قانون نیست. این نکته مهمی در مورد کشور ایالات متحده است. ما یک کشور قانونمند هستیم. من فکر می‌کنم هرکسی که در این شورش‌ها سهیم بوده باید پاسخگو باشد. این رویدادها چیزی نیست که بتوان به سادگی از کنار آن عبور کرد. ما باید رو به جلو حرکت کنیم. من فکر می‌کنم پاسخگویی به مردم بسیار مهم است.

اپل روز شنبه پس از اینکه متوجه شد از اپلیکیشن پارلر برای برقراری تماس‌های خشونت آمیز در شورش‌های کاپیتول استفاده می‌شود، مطابق با قوانین خود این برنامه را که جایگزین رسانه‌های اجتماعی است را از App  Store حذف کرد.

کوک نسبت به سیاست‌های اصلی ترامپ مانند تصمیم برای خاتمه پیمان DACA، برنامه‌ای در دوران اوباما که از برخی مهاجران در برابر اخراج محافظت می‌کند، انتقاد کرده‌است. وی در سال ۲۰۱۶ و در زمان انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده برای هیلاری کلینتون کمک مالی جمع‌آوری کرده است اما پس از انتخابات او بیش از همه فعالین در صنعت توانست حمایت ترامپ را کسب کند.  اپل نسبت به سایر شرکت‌های بزرگ فناوری اجازه بازگرداندن پول نقد با نرخ مالیات پایین‌تر و معافیت محصولات خود از تعرفه کالاهای وارداتی از چین، توانست رشد چشم‌گیری داشته باشد. پیش بینی می‌شود مصاحبه کامل کوک در روز چهارشنبه پخش شود و نکات بیشتری از حرف‌های او برداشت شود. البته این مصاحبه‌ مربوط به معرفی یک محصول جدید نخواهد بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-16 11:01

افزودن دیدگاه جدید