کد مطلب: 

253553

خودروی خودرانی که علائم حیاتی مسافران را کنترل می‌کند

شرکت خودروسازی جنرال موتورز، از یک فروند تاکسی پرنده خودران که با سرعت ۵۶ مایل در ساعت حرکت می‌کند و یک دستگاه خودروی خودرانی رونمایی کرده است که علائم حیاتی مسافران را کنترل می‌کند.
خودروی خودرانی که علائم حیاتی مسافران را کنترل می‌کند

به گزارش سیتنا به نقل از روزنامه دیلی میل، این دو خودرو که توسط شرکت خودروسازی «جنرال موتورز» ساخته شده اند با مارک «کادیلاک» در نمایشگاه فناوری های مصرفی جهان ( ۲۰۲۱ CES) که امسال به صورت مجازی برگزار شد، به نمایش درآمد.

این شرکت خودروسازی در نمایشگاه ۲۰۲۱ CES، یک ویدیوی مفهومی را به نمایش گذاشت که نشان می دهد یک هواپیمای تک نفره به نام eVTOL به صورت عمودی از زمین بلند می شود و به صورت عمودی بر زمین فرود می آید و سرعت آن ۵۶ مایل در ساعت  (۹۰.۱۲۳ کیلومتر در ساعت) است.

در این ویدیو همچنین از یک خودروی لوکس خودران رونمایی شد که دو سرنشین را در خود جای می دهد. این خودروهای مفهومی در جریان سخنرانی کارشناسان این شرکت در این کنفرانس فناوری که به دلیل شیوع ویروس کرونا، برای اولین بار به صورت مجازی برگزار می شود، رونمایی شدند.

زمان تولید این دو خودروی آینده‌نگرانه که بخشی از نمونه کارهای Halo Portfolio کادیلاک هستند، مشخص نیست. پهپاد تک سرنشین جنرال موتورز اولین تلاش این شرکت در زمینه ساخت خودروهای پرنده محسوب می شود.

این شرکت اعلام کرد که این تاکسی پرنده دارای چهار «روتور» مجهز به یک موتور الکتریکی ۹۰ کیلووات ساعتی است که سرعت ۵۶ مایل در ساعت  (۹۰.۱۲۳ کیلومتر بر ساعت) را تولید می کند.

«مایکل سیمکو» ، معاون طراحی  جنرال موتورز، در این ویدیو گفت: برای مثال زمانی که شما در دفتر کار هستید و باید به جلسه ای در سطح شهر بروید، تاکسی پرنده eVTOL، شما را در پشت بام سوار می کند و در نزدیک ترین ایستگاه اختصاصی به مقصد پیاده می کند. این کار باعث عبور از ترافیک، ازدحام جمعیت و موانع دیگری می شود که در مسیر مسافران از مقصد A به B وجود دارد.

جنرال موتورز اطلاعات بیشتری در مورد تاکسی پرنده خودران خود منتشر نکرده است.

جنرال موتورز در این نمایش ویدیویی همچنین از یک خودروی شخصی خودران کادیلاک به نام PAV، رونمایی کرد که به شکل مستطیل است و یک فضای اجتماعی شبیه لیموزین اما بدون راننده را برای مسافران فراهم می کند. مسافران در داخل این خودرو می توانند علائم حیاتی خود را از طریق حسگرهای بیومتریک که در صندلی های چرمی آن تعبیه شده اند، بخوانند.

این خودرو پنجره های بغل ندارد اما از یک صفحه بزرگ شیشه ای در قسمت های سقف و عقب برخوردار است. درون کابین این خودرو همچنین یک صفحه جمع شونده وجود دارد که علائم بیومتریک هر مسافر و سایر اطلاعات مانند آب و هوا و زمان تخمینی ورود را نشان می دهد.

سخنگوی جنرال موتورز در گفت و گو با شبکه CNBC تأیید کرد که این شرکت مدل هایی از هر دو مفهوم خودران را طراحی کرده است، اما در جریان این نمایش از «رندرهای رایانه ای» (پویانمای رایانه ای) استفاده کرده است.

این دو  دستاورد در بزرگ‌ترین نمایشگاه فناوری‌های مصرفی جهان (۲۰۲۱ CES) به نمایش گذاشته شده اند. این نمایشگاه به طور رسمی  روز گذشته - دوشنبه ۱۱ ژانویهً۲۲ دی - گشایش یافت و تا پنج شنبه  ۱۴ ژانویه (۲۵ دی) ادامه دارد.

این نمایشگاه امسال بسیار متفاوت از سال های دیگر است. شرکت‌های حاضر به جای پر کردن یک مرکز همایش عظیم با غرفه‌های بزرگ و رنگارنگ، امسال جدیدترین محصولات خود را به صورت آنلاین و به صورت نمایشگاه‌های مجازی از طریق پخش مستقیم یا فقط انتشار اخبار، رونمایی می‌کنند.

انجمن الکترونیک مصرفی که یک انجمن غیرانتفاعی برگزار کننده این رویداد چهار روزه است، اعلام کرد: ۱۸۰۰ غرفه‌دار از سراسر جهان امسال در این «رویداد دیجیتالی»  شرکت دارند که این تعداد در مقایسه با چهار هزار غرفه‌دار حضوری که سال گذشته در نمایشگاه شرکت داشتند، به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

این رویداد مجازی به شرکت‌های فناوری از کشورهایی که پیش از این هرگز در آن شرکت نکرده‌اند، امکان شرکت در این نمایشگاه را می‌دهد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-14 10:05

افزودن دیدگاه جدید