کد مطلب: 

253551

هوآوی با کمبود پردازنده روبه‌رو شد

با تحریم‌های آمریکا، شرکت هوآوی با مشکل پردازنده برای ساخت پرچمدار خود مواجه شد.
هوآوی با کمبود پردازنده روبه‌رو شد

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پرچمداران شرکت هوآوی همواره جزو برترین گوشی‌های موجود در بازار هستند و افراد زیادی گوشی‌های بالا رده این شرکت را خریداری می‌‎کنند. به تازگی اطلاعاتی از شرکت هوآوی منتشر شده که اعلام می‌کند این شرکت قصد دارد در پرچمدار بعدی خود یعنی گوشی P50 از پردازنده فوق‌العاده قدرتمند کایرین ۹۰۰ پنج نانومتری استفاده کند. گفتنی است؛ از آن جایی که هوآوی هر ساله دو پرچمدار را وارد بازار می‌کند، امکان استفاده هر دو پرچمدار سری P و Mate از این پردازنده وجود دارد.

اما شرایط امسال هوآوی کمی فرق داشته و آن هم اعمال محدودیت از طرف آمریکا روی شرکت HiSilicon در رابطه با همکاری با شرکت هوآوی است. این پردازنده احتمالا آخرین مدلی خواهد بود که هوآوی از شرکت‌های بزرگی مثل HiSilicon دریافت خواهد کرد و در صورت ادامه داشتن تحریم‌های آمریکا باید شاهد استفاده هوآوی از پردازنده‌های خود روی گوشی P60 باشیم. گفتنی است؛ در حال حاضر شرکت هوآوی حدود ۹ میلیون پردازنده کایرین ۹۰۰ در اختیار دارد.

از طرفی پیش‌بینی می‌شود میزان تقاضا برای خرید گوشی Mate 40 بیش از ۱۰ میلیون دستگاه باشد و این موضوع باعث شده هوآوی توان تقسیم ۹ میلیون پردازنده بین دو پرچمدار را نداشته باشد؛ همچنین این شرکت توانایی همکاری با Qualcomm یا MediaTek را نیز دارد و می‌تواند از این دو شرکت درخواست ساخت پردازنده داشته باشد.

اما هوآوی در بخش نمایشگر نگرانی خاصی ندارد و این شرکت اعلام کرده که دو شرکت سامسونگ و ال جی در حال تولید نمایشگر‌های OLED برای گوشی P50 هستند. بر اساس گزارش هوآوی، این شرکت در سال ۲۰۱۹ حدود ۴۴ میلیون دستگاه از دو سری P و Mate به فروش رسانده است، اما با توجه به تحریم‌های اعمال شده از سوی آمریکا احتمالا میزان فروش این شرکت به میزان بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-14 09:48

افزودن دیدگاه جدید