کد مطلب: 

253548

معرفی نخستین اسپیکر‌های سونی با فناوری 360 Reality Audio

شرکت سونی از نخستین بلندگوهای خود با قابلیت پشتیبانی از فناوری 360 Reality Audio رونمایی کرد.
معرفی نخستین اسپیکر‌های سونی با فناوری 360 Reality Audio

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، امروز صبح شرکت سونی اعلام کرد که به زودی دو اسپیکر جدید مجهز به قابلیت فناوری صوتی سه بعدی با عنوان 360 Reality Audio عرضه خواهد کرد. این فناوری  با قرار دادن صدا‌ها و اصوات مختلف در محیطی مجازی اطراف کاربر احساس موسیقی زنده را تداعی می‌کند.

شرکت سونی قصد دارد که محصول را در همین بهار وارد بازار کند، اما تاکنون در مورد ظاهر اسپیکر‌ها نکات دقیقی مطرح نشده بود. در همین حال وب‌سایت بریتانیایی سونی صفحات کاملی را برای SRS-RA5000 و SRS-RA3000 قرار داده و اطلاعاتی از این دو محصول را با کاربران به اشتراک گذاشته است. بلندگوی SRS-RA5000 سه بلندگو اصلی، سه بلندگو جانبی و یک بلندگوی بم دارد. این اسپیکر همچنین برای پخش صدا با رزولوشن بالا طراحی شده است. SRS-RA3000 نیز دارای دو بلندگوی پر بسامد، دو رادیاتور منفعل و یک موتور فول رنج می‌باشد.

هر دو این بلندگوها می‌توانند با میکروفون داخلی که دارند و یک «الگوریتم خاص سونی» خود را با اتاقی که در آن هستند وفق دهند. در SRS-RA5000 کاربران باید دکمه‌ای را روی اسپیکر فشار دهند و نگه دارند، اما SRS-RA3000 قادر است به صورت خودکار خود را با محیط وفق دهد. همچنین این دو اسپیکر از ویژگی Auto Volume سونی برخوردار هستند، که به صورت خودکار صدای هر آهنگ را تغییر می‌دهد تا با صدای مناسبی پخش شود. هر دو مدل از دستیارهای هوشمندی مانند Alexa آمازون و Google Assistant پشتیبانی می‌کنند.

بر اساس اطلاعیه مطبوعاتی که وب‌سایت بریتانیایی سونی منتشر کرد، قیمت SRS-RA5000 حدودا ۵۰۰ تا ۵۹۹ یورو است، و SRS-RA3000 نزدیک ۲۸۰ تا ۳۵۹ یورو قیمت دارد. در این اطلاعیه همچنین گفته شده که هر دو اسپیکر‌ها در فوریه سال ۲۰۲۱ عرضه می‌شوند. گفته می‌شود به احتمال زیاد تاریخ عرضه در نواحی و کشورهای مختلف متفاوت خواهد بود.

سونی اعلام کرد این شرکت در حال گسترش پلتفرم 360 Reality Audio از صوت به تصویر است و با سازندگان بزرگ موسیقی و ارائه دهندگان خدمات کار می‌کند تا اواخر امسال استریم محتوای ویدئویی خود را با کدک آغاز کند. به گفته سونی در حال حاضر حدود ۴۰۰۰ موسیقی از این قالب پشتیبانی می‌کنند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-14 08:54

افزودن دیدگاه جدید