کد مطلب: 

253411

انگلیس پروژه حذف کوکی از کروم را مورد بررسی قرار می‌دهد

سازمان رقابت و بازارهای انگلیس اعلام کرد که تحقیقاتی درباره پیشنهادات گوگل برای حذف کوکی های طرف سوم و دیگر قابلیت‌های مرورگر کروم آغاز کرده است.
انگلیس پروژه حذف کوکی از کروم را مورد بررسی قرار می‌دهد

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: سازمان نظارت بر رقابت و بازارهای انگلیس تحقیقاتی درباره پروژه گوگل برای حذف کوکی ها از مرورگر کروم آغاز کرده تا تاثیر آن بر رقبا را بسنجد.

این درحالی است که برخی کارشناسان بیم آن دارند چنین اقدامی تبلیغات دیجیتالی شرکت‌های رقیب را محدود می‌کند. تحقیقات مذکور این موضوع را بررسی می‌کند که آیا پیشنهادات گوگل سبب می‌شود بودجه‌های تبلیغات متمرکز روی اکوسیستم گوگل به رقبای این شرکت خسارت می‌زند یا خیر.

گوگل ادعا می‌کند فناوری مذکور که از آن به عنوان پروژه Sandbox یاد می‌شود به افراد اجازه می‌دهد تبلیغات مرتبط را دریافت کنند و همچنین به حفظ مدل فعلی تبلیغات بدون ردیابی کاربران در سطح فردی کمک می‌کند.

آندرئا کوزلی مدیر ارشد سازمان رقابت و بازارهای انگلیس در این باره می‌گوید: ما در تحقیقات اخیر بازاری خود متوجه شدیم پروژه Sandbox گوگل احتمالاً روی منتشر کنندگان مانند روزنامه‌ها و البته بازار تبلیغات دیجیتال خواهدداشت.

این سازمان ادعا می‌کند شکایاتی مبنی برآن دریافت کرده که گوگل با تکیه بر این پیشنهادات از قدرت برتر خود در بازار سوءاستفاده می‌کند.

البته مرورگرهای موزیلا (فایرفاکس) و زافاری (اپل) از هم اکنون کوکی های طرف سوم را مسدود کرده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-11 10:56

افزودن دیدگاه جدید