کد مطلب: 

253353

شبکه‌های اجتماعی توسط سناتورهای آمریکایی بازخواست شدند

به دلیل عدم رضایت سناتورهای آمریکایی از میزان همکاری شبکه‌های اجتماعی این کشور بعد از حمله به کنگره آمریکا توسط حامیان ترامپ، این شبکه های اجتماعی توسط سناتورها تحت فشار قرار گرفتند.
شبکه‌های اجتماعی توسط سناتورهای آمریکایی بازخواست شدند

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از انگجت، نوشت:این سناتورها فیس‌بوک، توئیتر و پارلر و برخی شبکه‌های اجتماعی پرطرفدار را در این زمینه بازخواست کرده‌اند تا با تحقیقات در حال انجام در این زمینه همکاری بیشتری کنند.

سناتور مارک وارنر رئیس کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا از ایالت ویرجینیا نامه‌هایی برای ۱۱ شرکت فناوری و شبکه اجتماعی در آمریکا و حتی خارج از این کشور ارسال کرده و از آنها خواسته تا شاهد و مدارک مرتبط با این حمله را حفظ کرده و از حذف آنها خودداری کنند. از جمله شبکه‌های اجتماعی که این درخواست را دریافت کرده‌اند می‌توان به فیس‌بوک، توئیتر، گب، پارلر، سیگنال، تلگرام و توئیتر اشاره کرد.

درخواست یادشده برای اپل، گوگل و شرکت‌های مخابراتی بزرگی مانند ای تی اند تی، تی – موبایل و وریزون نیز ارسال شده است. پیش از این برخی شبکه‌های اجتماعی آمریکایی چنین استدلال کرده بودند که عکس‌ها، ویدئوها و متن‌های مرتبط با این حمله ناقض قوانین ضد خشونت آنهاست و حذف خواهد شد. اما سناتورهای آمریکایی می‌گویند این محتواها مدارکی برای پیگیری و محکومیت افراد حمله کننده و متخلف هستند و لذا نباید از فضای مجازی حذف شوند.

در بخشی از نامه سناتور مارک وارنر تصریح شده: اطلاعات یادشده و متادیتای آنها و نیز نسخه‌های پشتیبان کلود آنها مدارکی حیاتی برای اف بی آی و اهداف حملات یادشده هستند.

وی ضرب الاجلی برای پاسخ شرکت‌های فناوری تعیین نکرده است. با توجه به اینکه برخی از این شرکت‌ها، اطلاعات رد و بدل شده کاربران را به طور کامل رمزگذاری می‌کنند، مشخص نیست آیا آنها می‌توانند داده‌های درخواستی سنا یا اف بی آی را تحویل دهند یا خیر.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-10 09:46

افزودن دیدگاه جدید