کد مطلب: 

253203

قانون‌مند شدن ربات‌ها در آمریکا

در پی افزایش استفاده و کاربرد ربات‌ها، قوانینی جدید جهت استفاده از آن‌ها به تصویب رسیده ‌است.
قانون‌مند شدن ربات‌ها در آمریکا

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ربات‌ها و هوش مصنوعی در سال‌های اخیر پیشرفت چشم‌گیری داشته‌اند. استفاده از ربات‌های در همه زمینه‌ها در حال گسترش است. این زمینه‌ها شامل آموزشی، بهداشتی، خدماتی و ... می‌شود. در سال گذشته میلادی و با شیوع بیماری کرونا، نیاز به استفاده از ربات‌ها بیشتر شد. این خود عاملی شد که بتواند رشد و توسعه ربات‌ها و کاربردهای آن‌ها بیشتر شود مخصوصا در زمینه‌های بهداشتی که برای حفظ جان انسان‌ها لازم و حیاتی بود. از نمونه‌های این ربات‌ها در این زمینه می‌توان به ربات‌های مراقبت‌های بهداشتی از بیماران کرونایی، ربات اندازه‌‌گیری تب افراد در ورودی ساختمان‌ها، ربات حمل وسایل و ملزومات مورد نیاز و ربات تحویل غذا (به عنوان پیک) اشاره کرد. با افزایش این کاربردها، نیاز به وضع قوانینی محکم و کارساز برای ربات‌ها که جزئی جدید از جامعه هستند احساس می‌شد.

در ایالت کارولینای جنوبی در کشور ایالت متحده استفاده از ربات‌ها، به خصوص ربات‌های تحویل بسیار افزایش یافت. از این رو مقامات این ایالات بر آن شدند که قوانینی جدید برای این ربات‌ها وضع کنند تا بتوانند آن‌ها را به راحتی تحت نظر داشته‌باشند. قانون‌گذار ایالتی لایحه‌ای را تصویب کرد که ربات‌هایی را که بسته‌های خود را بدون کنترل از راه دور یا تحت نظارت انسان تحویل می‌دهند، تعریف و تنظیم می‌کند. این لایحه برای ایمن نگه داشتن دستگاه‌ها و ساکنان ایجاد شده است. قانون جدید دستگاه‌های تحویل را ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی و تسلیم عابران پیاده می‌کند. دستگاه‌ها نمی توانند در پیاده‌روها با سرعتی بالاتر از ۱۰ مایل در ساعت حرکت کنند.

دستگاه‌هایی که بیش از ۵۰۰ پوند وزن دارند باید توسط یک اپراتور بالای ۱۶ سال که می‌تواند دستگاه را با کنترل از راه دور مدیریت کند، کنترل شود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-06 11:06

افزودن دیدگاه جدید