کد مطلب: 

253120

بزرگترین برگردان کشور با همکاری همراه اول

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌ غربی، گفت: با انجام بزرگترین برگردان کشور، یک هزار و ٢٠٠ سایت تلفن ثابت روستایی به تلفن همراه اول گام بلندی برداشته شد و در مرحله بعدی در صدد ارتقای فناوری ارتباطی این سایت‌ها هستیم.
ارتقای اینترنت ثابت ۷۵۶ روستای آذربایجان‌غربی به اپراتور "های‌وب"

به گزارش سیتنا، قاسم جلیلی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به وضعیت و شرایط آذربایجان‌ غربی اظهار داشت: این استان به دلیل شرایط توپولوژیک و کوهستانی بودن دارای بیشترین تلفن ثابت بوده و این موضوع باعث ایجاد شکاف دیجیتالی بین شهر روستا شده است.

وی گفت: با انجام بزرگترین برگردان کشور یک هزار و 200 سایت تلفن ثابت روستایی به تلفن همراه اول گام ارتقای برداشته شد و در مرحله بعدی در صدد ارتقای فناوری ارتباطی این سایت‌ها هستیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان ‌غربی بیان کرد: وزارت ارتباطات توسعه اینترنت روستایی را در دو حوزه اینترنت ثابت و سیار پیگیری می‌کند که در بخش اینترنت سیار تا به امروز ابلاغ ارتقای 549 روستا به اپراتور همراه اول و 188 روستا به ایرانسل انجام شده و این موضوع با اعزام گروهی از شرکت‌های مربوطه در استان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: هزینه ارتقای این سایت‌ها از محل اعتبارات دولتی و در قالب طرح خدمات عمومی اجباری (USO) تامین می‌شود.

جلیلی‌نژاد از ابلاغ ارتقای اینترنت ثابت 756 روستا به اپراتور روستایی "های‌وب" خبر داد و گفت: در صورت تامین تجهیزات تا اردیبهشت سال آینده تمام روستاهای بالای 20 خانوار استان به اینترنت پرسرعت و ثابت روستایی مجهز می‌شود.

وی افزود: دستور ارتقای فناوری ارتباطی 302 سایت به نسل سوم و چهارم تلفن همراه در آذربایجان ‌غربی با اعتبار دولتی و به پیمانکاری اپراتورهای ارتباطی صادر شده و در دست اقدام است.

مدیرکل ارتباطات آذربایجان‌ غربی افزود: بی تردید دغدغه و مشکلاتی روستائیان را در حوزه تامین زیرساخت‌های ارتباطی درک کرده و برای رفع موانع و مشکلات با تمام توان تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2021-01-04 11:25

افزودن دیدگاه جدید