کد مطلب: 

252854

کارخانه‌ها در یک سال گذشته ۷۵ درصد از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند

شرکت آواسانت علت رشد چشمگیر استفاده از هوش مصنوعی در کارخانه ها را با انتشار گزارش جدیدی مشخص کرد.
کارخانه‌ها در یک سال گذشته ۷۵ درصد از هوش مصنوعی استفاده کرده‌اند

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، تحقیقات صورت گرفته بر روی کارخانه‌ها نشان می‌دهد که میزان دخالت نیروهای هوشمند و ربات‌ها در شرکت‌های مختلف با رشد ۷۵ درصدی طی یک سال گذشته مواجه بوده است. هوش‌های مصنوعی به منظور پیش‌بینی شرایط مختلف، تحلیل کردن و انجام گزارش‌های دقیق مورد استفاده شرکت‌های مختلف قرار گرفته‌اند.

این اطلاعات در گزارش اخیر شرکت آواسانت ثبت شده‌است که به هوشمند‌سازی نیرو‌ها و سرویس‌های خودکار در سال ۲۰۲۰ اختصاص داده‌ می‌شود. این گزارش شامل یک تحلیل دقیق بر روی مباحث داغ در این حوزه، تحلیل‌های فناوری هوش مصنوعی و تاثیر آن‌ها بر روی شرکت‌ها می‌شود.

آواسانت در مجموع ۴۵ شرکت مختلف را مورد بررسی قرار داده و آن‌ها را به چهار دسته رهبران، مبتکران، اخلال‌گران و چالش برانگیزان تقسیم کرده است. از بین این شرکت‌ها ۲۴ مورد بیشترین ارزش را به بازار هوش مصنوعی و ربات‌های هوشمند اضافه کرده‌اند. از این دسته‌ها شرکت‌های Accenture،Capgemini، Cognizant، HCL، IBM، Infosys، TCS و Wipro در بخش مدیران، EXL، Genpact، ITC Infotech، Mindtree، NTT DATA و Tech Mahindra در بخش مبتکران، Coforge، CSS Corp، DXC، Hexaware، LTI و Zensar در بخش اختلال‌گران و در نهایت Atos، Mphasis، Sutherland و UST در بخش چالش برانگیزان قرار گرفته‌اند. طبق گزارش شرکت آواسانت، شیوع ویروس کرونا یکی از دلایل اصلی افزایش سریع استفاده از هوش مصنوعی در محیط‌های کاری به حساب می‌آید و افراد اکنون شاهد حضور پررنگ دستگاه‌های هوشمند در کارخانه‌های تولیدی هستند.

در ادامه شرکت آواسانت اظهار داشته ۶۰ درصد از کل دستگاه‌های هوشمند در کارخانه‌ها بدون نظارت نصب شده‌اند و اکنون بدون مراقبت مورد استفاده قرار می‌گیرند. پیش‌بینی می‌شود ۵۰ درصد از دستگاه‌های مورد نظر طی سال‌های آینده روند فعالیت خود را تغییر ندهند. گفتنی است؛ شرکت آواسانت همچنین اعلام کرده که تنها ۶۰ درصد از تمامی شرکت‌هایی که هوش مصنوعی را به کارخانه‌های خود آورده‌اند این عمل را برای رشد در کیفیت تولید و مدیریت خود صورت داده‌اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-29 10:28

افزودن دیدگاه جدید