کد مطلب: 

252819

مدیاتک مقام اول در عرضه تراشه‌های پردازنده را دریافت کرد

شرکت مدیاتک توانسته با تامین بازارهایی همچون چین و هند، مقام اول برترین عرضه کننده تراشه پردازنده را به خود اختصاص دهد.
مدیاتک مقام اول در عرضه تراشه‌های پردازنده را دریافت کرد

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، بر اساس تحقیقات صورت گرفته توسط شرکت کانترپوینت، اخیرا تغییرات بسیاری در صنعت گوشی‌های هوشمند صورت گرفته است. طبق گزارش منتشر شده از سوی کانترپوینت در سه ماه آخر سال ۲۰۲۰ که از جولای تا سپتامبر را پوشش می‌دهد شرکت مدیاتک توانسته جایگاه کوالکام را به عنوان بزرگ‌ترین عرضه کننده تراشه‌های پردازنده برای گوشی بگیرد.

مدیاتک هم اکنون حدود ۳۱ درصد از کل بازار تولید و فروش تراشه‌ها پردازنده را به خود اختصاص می‌دهد. این مجموعه توانست موفقیت خود را با تامین تجهیزات گوشی‌های ارزان قیمت در رنج ۱۰۰ الی ۲۵۰ دلار به دست آورد. از آن جایی که بیشتر فروش مدیاتک در کشورهای بزرگ و پرجمعیتی مانند چین و هند بود این مسائل توانست شرکت مذکور را به بزرگ‌ترین تهیه‌کننده تراشه‌های پردازنده برای گوشی‌های هوشمند تبدیل کند.

علل اصلی موفقیت شرکت مدیاتک

به عنوان کشوری که در حال توسعه است، مردم هند ترجیح می‌دهند گوشی‌هایی را خریداری کنند که با قیمت ارزان‌تری ساخته شده‌اند و عملکرد مناسبی دارند. در همین حال شرکت کوالکام همچنان بزرگ‌ترین عرضه کننده تراشه‌های پردازنده برای گوشی‌های 5G به حساب می‌آید و ۳۹ درصد از بازار مورد نظر را در اختیار دارد. این در حالی است که تنها ۱۷ درصد از کل گوشی‌هایی که از تراشه‌های مدیاتک برخوردار بودند از فناوری 5G پشتیبانی می‌کردند.

انتظار می‌رود این میزان طی ماه‌های آخر سال ۲۰۲۰ به ۳۳ درصد برسد. با وجود رشد شرکت مدیاتک احتمال می‌رود شرکت کوالکام باری دیگر بازار تامین تجهیزات گوشی‌های هوشمند را در دست گیرد و به اوج خود بازگردد. مدیر تحقیقاتی شرکت مدیاتک باور دارد موفقیت این شرکت به دلیل کیفیت خوب در گوشی‌های کم قیمت، تامین بازار‌های بزرگ همچون چین و همچنین اعمال تحریم‌ها بر روی شرکت هوآوی بوده است. گفتنی است؛ مدیاتک اکنون سهم بیشتری در تامین تراشه‌ گوشی‌های شرکت شیائومی را دارد و این میزان با سه برابر رشد نسبت به سال قبل روبه‌رو بوده است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-28 12:06

افزودن دیدگاه جدید