کد مطلب: 

252818

سخت شدن تحریم‌های آمریکا بر روی شرکت‌های چینی

قانون گذاران آمریکایی تصمیم گرفتند تحریم های اعمال شده بر روی SMIC را سخت تر اجرا کنند.
سخت شدن تحریم‌های آمریکا بر روی شرکت‌های چینی

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت هوآوی اخیرا موفق شده تا پردازنده‌‌های فوق‌العاده قدرتمند کایرین ۹۰۰۰ 5nm را وارد بازار جهانی کند و شگفتی جدیدی با نسل پنجم اینترنت‌‌های همراه به وجود آورد اما متاسفانه آمریکا همچنان سعی دارد با سنگ انداختن در راه این شرکت و ایجاد موانع مختلف جلوی پیشرفت این مجموعه چینی را بگیرد.

به دنبال این مسائل شرکت هوآوی که برای ساخت پردازنده‌های کایرین ۹۰۰۰ خود ۱۵ میلیون قطعه اولیه سفارش داده بود تنها به ۸.۸ میلیون آن‌ها دسترسی پیدا کرد چرا که مقامات آمریکایی قصد دارند تمامی شرکت‌هایی که با هوآوی معامله می‌کنند را تحریم کنند. شرکت هوآوی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا به سازمان تولیدی SMIC چین مراجعه کرد. آمریکا نیز برای مقابله با رشد هوآوی تصمیم گرفت شرکت SMIC را به فهرست تحریمی‌های خود اضافه کند. این یعنی شرکت SMIC دیگر نمی‌تواند با مجموعه‌های آمریکایی قرارداد کاری ببندد. 

مارکو روبیو و مایکل مک‌کال که از قانون‌گذاران آمریکایی به حساب می‌آیند درخواست تغییر قوانین را به سازمان‌های نظارتی ارسال کرده‌اند. بر اساس درخواست‌های این دو، آمریکا باید سخت‌گیری‌ها را بر روی شرکت SMIC بیشتر کند تا این مجموعه به هیچ عنوان با هوآوی ارتباطی برقرار نکند. شرکت SMIC پیش از قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های تحریم شده توسط آمریکا با مجموعه‌های بزرگ فناوری همچون گوگل همکاری داشت و قراردادهای مهمی بین این دو شرکت صورت می‌گرفت اما با توجه به قوانین آمریکا امکان ایجاد توافقنامه‌های جدید با شرکت‌های آمریکایی برای SMIC غیر ممکن شده است.

مقامات شرکت SMIC اظهار داشته‌اند که قرار گرفتن در فهرست شرکت‌های تحریم شده در طولانی مدت به آن‌ها ضرر‌های بسیاری وارد خواهد کرد چرا که آن‌ها قصد داشتند ساخت پردازنده‌های 10nm خود را افزایش دهند. با این وجود این مقامات این مجموعه همچنین اظهار داشتند قرار گرفتن در فهرست مذکور در کوتاه‌ مدت آسیب جدی به آن‌ها وارد نمی‌کند و در صورت بازگشت به شرایط عادی طی دو سال آینده مشکلی برای آن‌ها به وجود نخواهد آمد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-28 11:54

افزودن دیدگاه جدید