کد مطلب: 

252787

کرونا و دورکاری، بازار لپ تاپ و کامپیوتر را احیا کردند

با شیوع کرونا بازار لپ تاپ و رایانه رومیزی نیز احیا شده و پیش بینی می شود تعداد محموله های این دو محصول در سال ٢٠٢٠ به ٣٠٠ میلیون دستگاه رسیده باشد.
کرونا و دورکاری، بازار لپ تاپ و کامپیوتر را احیا کردند

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویترز، نوشت: به گفته مدیران ارشد صنایع سخت افزاری، ذخایر لپ تاپ و رایانه رومیزی جهان در ٢٠٢٠ به حدی رسیده که از زمان عرضه آیفون در ٢٠٠٧ میلادی نیز بی سابقه تر بوده است. این در حالی است که تولیدکنندگان هنوز بیش از چندماه نیاز دارند تا سفارش های بزرگ خود را انجام دهند.

آموزش و کار از راه دور به احیای بازار رایانه ها در دوران همه گیری ویروس کرونا منجر شده و از سوی دیگر میزان تقاضا برای موبایل را کاهش داده است. این در حالی است که طی دهه گذشته و پس از عرضه آیفون و موبایل های جدید اندروید تقاضا برای دستگاه های بزرگتر کاهش یافته بود.

به گفته یکی از مدیران این صنعت، کل زنجیره ذخایر به حدی بی سابقه با فشار روبرو شده است. حجم سالانه محموله های لپ تاپ و دسک تاپ  در ٢٠٠٨ میلادی به ٣٠٠ میلیون دستگاه رسید. اما این شاخص اخیرا به حدود ۲۵۰ میلیون دستگاه کاهش یافته بود.

این در حالی است که برخی از تحلیلگران اکنون پیش بینی می کنند تعداد محموله های لپ تاپ و دسک تاپ ٢٠٢٠ احتمالا به حدود ٣٠٠میلیون برسد که ۱۵ درصد بیشتر از سال گذشته است. رشد محموله های تبلت حتی از این روند هم سریع تر خواهد بود.

طبق گزارش شرکت تحلیل اطلاعات بازار کانالیس تا پایان ۲۰۲۱ میلادی تعداد لپ تاپ و دسک تاپ های مورد استفاده و همچنین تبلتها به ۱.۷۷ میلیارد دستگاه می رسد که نسبت به دستگاههای ثبت شده در ٢٠١٩ میلادی بیشتر است.

تولید کنندگان رایانه در سراسر جهان برای تامین تقاضای ناگهانی تهیه کنندگان تجهیزات خود را افزایش داده و از سوی دیگر بارگیری را تسریع کرده اند.

با وجود آنکه بسیاری از کارخانه ها پس از تعطیلی ناشی از شیوع ویروس کرونا مشغول کار هستند اما دسترسی به تجهیزاتی مانند نمایشگر و پردازشگر کار سختی است.

در همین راستا تحلیلگران پیش بینی خود از میزان فروش رایانه دسک تاپ و لپ تاپ در ٢٠٢١  را افزایش داده اند، البته به شرطی که چالشی در فرایند تولید وجود نداشته باشد.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-27 15:12

افزودن دیدگاه جدید