کد مطلب: 

252771

واحدهای ایرلندی فیسبوک تعطیل می‌شوند

شرکت‌های هولدینگ ایرلندی که به فیسبوک امکان انتقال میلیاردها دلار سود به ایرلند و دور زدن قوانین مالیاتی آمریکا را داده‌ بودند، تعطیل می‌شوند.
واحدهای ایرلندی فیسبوک تعطیل می‌شوند

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، روزنامه تایمز لندن با اشاره به اسناد فیس بوک در گزارشی نوشت: این شرکتهای ایرلندی برای نگهداری مالکیت معنوی فیس بوک به منظور فروش بین المللی مورد استفاده قرار گرفته بودند و شرکتهای فیس بوک در سراسر جهان برای استفاده از IP به این واحدها پول پرداخت می کردند و عمده فروش فیس بوک در خارج از آمریکا به این واحدها هدایت می شد. طبق آخرین آمار موجود، شرکت هولدینگ ایرلندی اصلی فیس بوک ۱۰۱ میلیون دلار مالیات برای بیش از ۱۵ میلیارد دلار سود در سال ۲۰۱۸ پرداخت کرد.

اقدام فیس بوک برای تعطیلی واحدهای ایرلندی پس از این روی داد که سرویس درآمد داخلی آمریکا فیس بوک را به دادگاه کشاند و اعلام کرد این شرکت برای اجتناب از پرداخت مالیات در آمریکا، درآمدهایش را به ایرلند هدایت کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، فیس بوک در بیانیه ای به تایمز اعلام کرد مجوزهای مالکیت معنوی مربوط به فعالیتهای بین المللی ما به آمریکا برگردانده شده اند. این تغییر که از ژوییه امسال اجرایی می شود، منطبق با ساختار این شرکت است که انتظار می رود بیشترین فعالیتها و کاربران را داشته باشد. بر این باوریم که این اقدام مطابق با تغییرات آتی قوانین مالیاتی خواهد بود که سیاستگذاران در سراسر جهان خواهان آنها هستند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-27 09:08

افزودن دیدگاه جدید