کد مطلب: 

252749

استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مدارس نیویورک متوقف شد

در پی اعتراض‌های گروه‌های مدافع حریم شخصی و امنیت کودکان و نوجوانان در نیویورک، استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مدارس این منطقه متوقف شده است.
استفاده از نرم افزارهای تشخیص چهره در مدارس نیویورک متوقف شد

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از سی نت، نوشت: اندرو کیومو فرماندار نیویورک به تازگی لایحه‌ای را امضا کرده که به موجب آن استفاده از فناوری‌های بیومتریک در مدارس تا جولای سال ۲۰۲۲ ممنوع است. بر همین اساس مناسب بودن یا نبودن استفاده از فناوری یادشده در مدارس بررسی خواهد شد و در نهایت در این زمینه طی سال‌های آتی تصمیم‌گیری می‌شود.

نیویورک اولین ایالت آمریکاست که استفاده از فناوری تشخیص چهره را در مدارس دولتی و خصوصی خود ممنوع می‌کند. نگرانی از نقض حریم شخصی دانش آموزان و نیز ضعف‌های نرم افزارهای تشخیص چهره در زمینه شناسایی دقیق هویت افراد از جمله عوامل مخالفت با استفاده از آنها در مدارس است. نرم افزارهای یادشده معمولاً در تشخیص هویت دقیق رنگین پوستان و زنان ضعف‌های جدی دارند.

بر اساس بیانیه‌ای که فرماندار نیویورک در این زمینه منتشر کرده، فناوری تشخیص چهره علیرغم مزایایی که دارد، نگرانی‌هایی را در زمینه حفظ حریم شخصی کاربران به وجود می‌آورد که به خصوص باید در مدارس مورد توجه قرار بگیرند. لذا فعلاً باید از استفاده از این فناوری خودداری کرد و برای رفع مشکلات آن با متخصصان و صاحب نظران بیشتر گفتگو کرد.

در ماه ژوئن گذشته اتحادیه آزادی‌های مدنی نیویورک اداره آموزش ایالت نیویورک را به علت موافقت با استفاده از فناوری تشخیص چهره مورد پیگرد قضائی قرار داده بود.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-26 15:01

افزودن دیدگاه جدید