کد مطلب: 

252748

فیسبوک جهت کمک به ساخت یک شبکه اجتماعی رقیب پیشنهاد داد!

فیسبوک پیشنهاد کرده بود که توافق های مجوزی با سایر شرکت ها داشته باشد که به نوبه خود دسترسی به کد فیسبوک برای ایجاد راحت تر یک شبکه اجتماعی رقیب را فراهم می کرد.
فیسبوک جهت کمک به ساخت یک شبکه اجتماعی رقیب پیشنهاد داد!

به گزارش سیتنا به نقل از ایسنا، روزنامه واشنگتن پست گزارش کرد که فیس بوک برای رهایی از اتهامات ضد انحصارطلبی، پیشنهاد کرده بود به رقیبانش برای ساخت یک شرکت شبکه اجتماعی رقیب کمک کند.. وکیلان فیس بوک این ایده را نزد بازرسان ایالتی و فدرال پیش از این که شکایتهای ضد انحصارطلبی علیه این شرکت در نهم دسامبر تنظیم شود، مطرح کرده بودند.

کمیسیون تجارت فدرال آمریکا و ۴۸ دادستان کل ایالتی شکایتهایی را علیه فیس بوک تنظیم کرده و خواستار تجزیه این شرکت و جدایی اینستاگرام و واتس اپ شده اند. در این شکایتها ادعا شده است فیس بوک رقیبانش را پیش از این که به حد کافی بزرگ شده و به تهدیدی برای برتری این شرکت تبدیل شوند، خنثی کرده است.

فشار برای تجزیه فیس بوک در چند سال گذشته افزایش پیدا کرده است. اتحادیه اروپا از سال ۲۰۱۹ سرگرم تحقیق از شیوه های نگهداری دیتا توسط فیس بوک و پلتفرم بازار این شرکت است. چهار شرکت فناوری که از میان آنها دو شرکت از بین رفته اند در ژانویه از فیس بوک شکایت کرده و خواستار استعفای مارک زاکربرگ، مدیرعامل این شرکت بر سر استراتژیهای ضد رقابتی فیس بوک شدند.

دادستانهای کل ایالتی آمریکا اخیرا از گوگل برای توافق پنهانی با فیس بوک و فراهم کردن مزیتهای تبلیغاتی غیرمنصفانه برای این شبکه اجتماعی شکایت کرده اند. دیوید سیسیلاین، رییس کمیته فرعی ضدانحصارطلبی مجلس آمریکا اظهار کرده که فیس بوک پس از نمایش رفتار انحصارطلبانه باید تجزیه شود.

منابع آگاه به واشنگتن پست گفتند: فیس بوک پیش از شکایت کمیسیون تجارت فدرال به آماده سازی پرداخته و وکیلان ضد انحصارطلبی سابق دولت را استخدام کرده و ابتکارهای داخلی راه اندازی کرده که به مسائل رقابتی متمرکز هستند. طبق گزارش راب پرایس از بیزنس اینسایدر، فیس بوک استخدام وکیلان در حوزه رقابت و کارشناسان را در ماه مه سال ۲۰۱۹ آغاز کرده بود. فیس بوک کاهش دو میلیون کاربر فعال روزانه در آمریکا و کانادا در سه ماهه سوم را اعلام کرد اما در همین مدت ۲۱.۵ میلیارد دلار درآمد داشت.

بر اساس گزارش بیزنس اینسایدر، کارشناسان حقوقی و تحلیلگران وال استریت تردید دارند که دادگاه فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ را تجزیه کند اما این شکایت نشان دهنده تلاش وسیع دولت آمریکا برای تحکیم نظارت و ساماندهی غولهای فناوری است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-26 14:54

افزودن دیدگاه جدید