کد مطلب: 

252679

شبکه‌های ایالتی و محلی آمریکا نیز درگیر حمله سایبری شدند

طبق هشدار اداره امنیت سایبری و زیرساخت‌‌های ایالات متحده، علاوه بر شبکه‌های دولت فدرال، شبکه‌های ایالتی و محلی هم تحت تأثیر حملات هکری اخیر قرار گرفته اند.
شبکه‌های ایالتی و محلی آمریکا نیز درگیر حمله سایبری شدند

به گزارش سیتنا به نقل از فارس، اداره امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا روز گذشته (چهارشنبه) به وقت محلی هشدار داد که هکرهای حرفه‌ای نرم‌افزار شرکت «سولارویندز» که به شبکه‌های فدرال دسترسی پیدا کرده‌اند، دولت‌های ایالتی و محلی آمریکا را نیز تحت تأثیر قرار داده‌اند.

بنا بر گزارش روزنامه انگلیسی «دیلی‌میل»، بیانیه اداره امنیت سایبری آمریکا در شرایطی مطرح شده است که تاکنون تنها شمار اندکی از سازمانهای دولتی فدرال از جمله خزانه‌داری، وزارت بازرگانی و انرژی آمریکا تأیید کرده‌اند که تحت تأثیر حملات هکری قرار گرفته و آسیب دیده‌اند.

طبق این سازمان امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا اعتراف کرد که حملات هکری در حال آسیب‌رسانی به شبکه‌های شرکت‌های دولت‌های فدرال، ایالات و محلی و دیگر سازمانهای بخش خصوصی آمریکاست.
سازمان امنیت سایبری و زیرساخت‌های آمریکا به طور خاص به آن دسته از سازمانهای ایالتی یا محلی که مورد حمله سایبری قرار گرفته‌اند، اشاره‌ای نکرده است.

پیش از این، خبرگزاری رویترز گزارش کرده بود که شهرستان «پیما» در ایالت آریزونا جزء آن دسته از مناطقی است که مورد حملات سایبری اخیر قرار گرفته است. یکی از کارکنان بخش اطلاعات منطقه پیما پیش از این به رویترز گفته بود که تیم وی بعد از افشای عملیات سایبری علیه شرکت‌های آمریکایی، به سرعت نرم افزار سولارویندز را به حالت آفلاین درآورده‌اند و بازرسان هیچ‌گونه شواهدی از آسیب‌های بیشتر به شبکه‌های این منطقه پیدا نکرده‌اند.

مقام‌های ارشد ایالات متحده و برخی نمایندگان کنگره مدعی هستند که روسیه پشت پرده حملات سایبری اخیر به سازمان‌های مهم فدرال قرار دارد اما مقام‌های روس همه این ادعاها را «بی‌اساس» توصیف کرده‌اند.

«ویلیام بار» وزیر دادگستری ایالات متحده که روز گذشته ۲۳ دسامبر (سوم دی ماه) رسماً از سمت خود کناره‌گیری کرد، روز دوشنبه هفته جاری، جدیدترین مقام دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا بود که روسیه را عامل حملات اخیر سایبری در آمریکا معرفی کرد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا اخیراً در توییتی مدعی شده است که این حملات سایبری کار هکرهای چینی است که مقام‌های پکن این اتهامات را مضحک خوانده‌اند. طبق این گزارش، حدود ۱۸ هزار تن از کاربران نرم افزار سولارویندز از جمله سازمانهای فدرال و شرکت‌های مهم، این نرم افزار آلوده را دانلود کردند.

طبق این گزارش، هکرهای حرفه‌ای به نرام‌افزار بسیاری پرطرفدار شرکت سولارویندز در تگزاس دسترسی پیدا کرده‌اند و و از آن بعنوان بستری برای نفوذ به شبکه‌های دولتی فدرال استفاده کرده‌اند.

«ران وایدن» سناتور دموکرات ایالت «اورگن» و عضو کمیته مالی سنا آمریکا نیز اخیراً اعلام کرد که دهها حساب‌های ایمیل مقام‌های ارشد خزانه‌داری آمریکا هک شده است.

کارشناسان امنیت سایبری معتقدند که یک گروه حرفه‌ای از هکرها اوایل سال جاری میلادی موفق شدند از طریق روزنه‌‌ای در محصولات تولیدی شرکت «سولارویندز» که ارائه دهنده نرم‌افزار برای سازمانهای دولتی و شرکت‌های بزرگ است، وارد شبکه‌های دولتی آمریکا شوند.

آنطور که در گزارش شبکه سی بی اس نیوز آمریکا توضیح داده شده است، هکرها سپس بعد از نفوذ به شبکه‌های دولتی آمریکا به اطلاعات و ارتباطات حساس مشتریان سولارویندز از جمله خزانه‌داری آمریکا، بازرگانی و  آزمایشگاه ملی انرژی و لس آلاموس که بر تسلیحات اتمی ایالات متحده نظارت دارد، دسترسی پیدا کردند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-24 12:32

افزودن دیدگاه جدید