کد مطلب: 

252631

استخراج از معادن تحت تاثیر اینترنت اشیاء قرار گرفت

صنعت معدن در حال توسعه است و شرکت‌های فعال در این زمینه در حال ساخت دستگاه‌‍‌هایی هستند که به وسیله آن‌ها بتوانند مراحل استخراج از معادن را راحت‌تر انجام دهند. این شرکت‌ها موفق به استفاده از ربات در استخراج‌های خود شدند.
استخراج از معادن تحت تاثیر اینترنت اشیاء قرار گرفت

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت معدن روز به روز در حال گسترش و توسعه است و شرکت‌های فعال در این زمنیه دائما در حال ساخت دستگاه‌‍‌هایی هستند که به وسیله آن‌ها بتوانند مراحل استخراج از معادن را راحت‌تر انجام دهند. بر اساس اطلاعات منتشر شده میزان استخراج از معادن در دهه گذشته حدود ۲۸ درصد کاهش یافته است و این موضوع باعث شده تا شرکت‌هایی که در حال استخراج از معادن هستند به سمت استفاده از اینترنت اشیاء و هوش مصنوعی سوق یابند تا از این طریق بتوانند به سود حداکثری در بخش استخراج از معادن دست پیدا کنند.

در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های فعال در زمینه حمل و نقل و استخراج از منابع، از کامیون‌ها برای انتقال موارد استخراج شده از معادن استفاده می‌کنند، اما مشکلی که در این زمان به وجود می‌آید از دسترس خارج شدن یک کامیون از چرخه استفاده در صورت نبود راننده آن است و همین موضوع سبب شده تا شرکت‌ها به فکر استفاده از کامیون‌های بدون راننده برای استخراج از معادن بیفتند که به این ترتیب می‌توان در هر ساعتی از شبانه روز عملیات استخراج را از معادن انجام داد.

شرکت Fortescue Metals در این روش از دوربین‌هایی استفاده کرده است که نشان می‌دهد ربات‌های حمل کننده موارد استخراج شده از معادن در چه وضعیتی قرار دارد و حتی ظرفیت موجود در هر کامیون را به مسئولان نمایش خواهد داد. از دیگر اقدامات این شرکت قرار دادن دستگاه‌های ردیاب در کلاه ایمنی کارگران معدن است که به وسیله آن‌ها وضعیت افراد در معدن را در اختیار کارفرما قرار خواهد داد.

از دیگر موارد مربوط به هوش مصنوعی استفاده شده در معادن باید به استفاده از سیستم‌های تهویه بسیار قدرتمند در معادن اشاره کرد که باعث شده است وضعیت تنفس بسیاری از کارگران معادن بهبود پیدا کند. علاوه بر این در حال حاضر دستگاه‌های اختصاصی معادن تولید شده است که توانایی اعلام وضعیت خرابی قطعات مورد استفاده در معادن را دارد.
 

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-23 09:07

افزودن دیدگاه جدید