کد مطلب: 

252364

بدقولی آمازون در ارائه اطلاعات کارگران مبتلا به کرونا به مقامات آمریکایی

دادستان کل ایالت کالیفرنیا از دادگاه درخواست کرد تا آمازون را مجبور به اطاعت از احضاریه های قانونی کند که موضوع آنها تحقیقات درباره شیوه مقابله با همه گیری ویروس کرونا در این شرکت است.
بدقولی آمازون در ارائه اطلاعات کارگران مبتلا به کرونا به مقامات آمریکایی

به گزارش سیتنا، مهر به نقل از رویتزر، نوشت: «خاویر بسرا» دادستان ایالت کالیفرنیا آمریکا از دادگاه خواسته آمازون را وادار کند اطلاعات مربوط به میزان ابتلای کارگران به کووید۱۹ و اقدامات بهداشتی در این زمینه را در اختیار مقامات قرار دهد.

در این درخواست آمازون متهم شده طی تحقیقات مذکور اطلاعات درخواست شده درباره پروتکل های ویروس کرونا و وضعیت ابتلای کارگران به  کووید۱۹ در انبارهای خود در کالیفرنیا را در اختیار مقامات قرار نداده است.

بسرا در این درخواست نوشته: آمازون برای پاسخگویی به تحقیقات ما به اندازه کافی تاخیر کرده است.

احضاریه های دولتی خواهان دسترسی به اطلاعاتی درباره سیاست های آمازون درباره مرخصی های استعلاجی، اقدامات بهداشتی و داده هایی درباره شیوع ویروس کرونا در انبارهای شرکت در ایالت کالیفرنیا هستند.

«جودی ست» سخنگوی آمازون در یک بیانیه اعلام کرد این شرکت از ماه ها قبل با بسرا همکاری می کند. او در این باره می گوید:  ما از مراجعه ناگهانی دادستان کل به دادگاه شگفت زده شدیم. ادعاهای  مربوط به عدم همخوانی با تقاضاهای دادستانی با واقعیات همخوانی ندارد.

به گفته ست، آمازون برای تست کارگران در انبارها و تامین تجهیزات حفاظت شخصی طی دوران همه گیری سرمایه گذاری زیادی انجام داده است.

درخواست تحقیقات دادستانی کالیفرنیا در آمازون به بهار سال جاری مربوط است. گاردین در ماه می اعلام کرد آمازون به برخی کارگران اجازه مرخصی استعلاجی نمی دهد و این امر خلاف قوانین کالیفرنیا است. آمازون در ماه اکتبر اعلام کرد بیش از ۱۹ هزار کارگر آن در واحدهای آمریکا به کووید۱۹ مبتلا شده اند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-16 10:10

افزودن دیدگاه جدید