کد مطلب: 

252297

گوگل کاربران را از خطرات هوش مصنوعی مطلع کرد

شرکت گوگل تصمیم گرفته تا با ارائه گزارشی مردم را از خطرات هوش مصنوعی شرکت‌های ابرقدرت آگاه سازد.
گوگل کاربران را از خطرات هوش مصنوعی مطلع کرد

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، هوش مصنوعی بیش از هر نوع فناوری دیگر توسط شرکت‌های ابرقدرت اداره می‌شود. این فناوری برای استفاده‌های خصوصی شرکت‌هایی مانند گوگل، مایکروسافت و فیسبوک فعالیت می‌کند و مجموعه‌های این چنینی حتی بیشتر از دانشگاه‌ها و محققان علمی هوش مصنوعی را تحت کنترل خود دارند.

شرکت‌های ابرقدرت فناوری امروزه از امکانات خود استفاده می‌کنند تا قدرت هوش مصنوعی خود را به اشخاص مختلف و یا دانشگاه‌ها اجاره دهند و از آن درآمدزایی کنند. هیچ شرکتی در دنیا فناوری هوش مصنوعی خود را به اندازه گوگل نساخته است. گوگل به همراه شرکت سرپرست خود، یعنی آلفابت دو برابر کل تحقیقات صورت گرفته توسط شرکت‌های دیگر را انجام داده‌اند.

در حال حاضر شرکت گوگل در مقام اول تحقیقات و فعالیت‌های هوش مصنوعی قرار دارد و پس از آن به ترتیب دانشگاه استندفورد، ام آی تی و شرکت مایکروسافت قرار دارند. تحقیقات گوگل اجازه داده تا این شرکت اکنون بتواند با فناوری هوش مصنوعی تمامی افراد حرفه‌ای در شطرنج را شکست دهد، بیش از ۱۰۰ زبان مختلف در دنیا را ترجمه کند و بسیاری از واکنش‌های شیمیایی را به راحتی پیش‌بینی کند. در این بین شرکت گوگل تصمیم گرفت تا با ارائه گزارشی مردم را از خطرات هوش مصنوعی در دست شرکت‌های ابرقدرت آگاه سازد.

بر اساس ادعای شرکت گوگل تاکنون شرکت‌های بسیای تحقیقات دلخواه خود را با کمک هوش مصنوعی صورت داده‌اند در حالی که هیچ سازمان ناظر درستی بر آن‌ها نظارت کامل نداشته است. این مجموعه اظهار دارد به دلیل آن که نظارت کمی بر روی این فناوری وجود دارد و هزینه‌های استفاده از آن بسیار بالا است در نتیجه تنها شرکت‌های محدود و قدرتمند می‌توانند از آن استفاده کنند. این امر باعث می‌شود یکی از بزرگ‌ترین و پیشرفته‌ترین قدرت‌های جهان در دستان افراد کمی باشد و آن‌ها نیز تحقیقات دلخواه خود را صورت دهند.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-14 10:10

افزودن دیدگاه جدید