کد مطلب: 

252270

واتس‌اپ در آینده برای برخی گوشی‌های قدیمی اجرا نمی‌شود

دارندگان برخی از دستگاه‌های هوشمند دسترسی به WhatsApp را از دست می‌دهند و این اتفاق به آن دلیل است که تلفن‌های قدیمی حجم داخلی کمی دارند و یا نمی‌توانند امکانات جدید را پشتیبانی کنند و کار با واتس‌اپ را در گوشی آن متوقف می‌کنند.
واتس‌اپ در آینده برای برخی گوشی‌های قدیمی اجرا نمی‌شود

به گزارش سیتنا به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت فیسبوک هر دوره بروزرسانی جدیدی را برای پیام‌رسان WhatsApp ارائه می‌دهد که برخی از این بروزرسانی‌های منظم را برای بهبود ویژگی‌ها و امنیت انجام می‌دهد. این بروزرسانی‌ها باعث می‌شود این برنامه فضای بیشتری نسبت به قبل در تلفن اشغال کند. اگرچه بروزرسانی‌ها برای همه کاربران پلت‌فرم پیام‌رسان است، اما برخی از دارندگان گوشی‌های هوشمند ممکن است افراد مسن باشند که از استفاده از این سرویس محروم شوند. این اتفاق به آن دلیل است که تلفن‌های قدیمی حجم داخلی کمی دارند و یا نمی‌توانند امکانات جدید را پشتیبانی کنند و کار با واتس‌اپ را در گوشی آن متوقف می‌کنند.

دلیل اصلی توقف عملکرد برنامه WhatsApp در چنین تلفن‌هایی نسخه سیستم عامل است که با گذشت زمان و با راه‌اندازی شرکت صاحب آن به نسخه‌های جدید، قدیمی می‌شود یا ارائه نسخه جدید برای پشتیبانی از آن سیستم‌های قدیمی را متوقف می‌کند. پیام‌رسان WhatsApp اعلام کرد که مشهورترین سرویس پیام‌رسانی فوری جهان را از اوایل ماه آینده در بسیاری از تلفن‌های هوشمند متوقف کرده است، اما کار با تلفن‌های هوشمند دارای سیستم عامل اندروید نسخه ۴.۰.۳ یا بالاتر همچنان ادامه خواهد داشت و همچنین در آیفون‌های دارای iOS 9 یا بالاتر نیز قابل اجرا است. دستگاه‌های iPhone و Android که روی نسخه‌های قدیمی سیستم عامل کار می‌کنند از ژانویه ۲۰۲۱ نمی‌توانند حساب‌های جدید WhatsApp ایجاد کنند.

دارندگان برخی از دستگاه‌های هوشمند دسترسی به محبوب‌ترین سرویس پیام‌رسانی فوری WhatsApp را از دست می‌دهند و با توجه به وجود تعداد زیادی تلفن هوشمند دارای سیستم عامل اندروید، تعیین هر گوشی هوشمندی که سرویس پس از Android 4.0.3 از سیستم‌عامل متوقف می‌شود دشوار است، اما اگر این کار را نکنید با دانستن اینکه تلفن Android شما در کدام نسخه سیستم‌عامل قرار دارد، می‌توانید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • به تنظیمات و سپس درباره تلفن و سپس اطلاعات نرم‌افزار بروید.
  • اگر کاربر آیفون هستید، باید به تنظیمات، سپس عمومی و سپس به روز رسانی نرم‌افزار بروید.

واتس‌اپ از ژانویه ۲۰۲۱ کار در چهار دستگاه آیفون را متوقف می‌کند: iPhone S4، iphone 5، iphone 5S، iphone 5C

این در حالی است که فقط چهار گوشی اندرویدی به اجرای نسخه‌های قدیمی محدود شده‌اند و پشتیبانی از واتس‌اپ را در اوایل ماه آینده متوقف می‌کنند. این گوشی‌ها شامل: Samsung Galaxy S2، Motorola Droid Razr، LG Optimus Black و HTC Desire است.

انتهای پیام

به این محتوا امتیاز دهید: 

هنوز رأی ندارید
سیتنا 3
2020-12-13 10:10

افزودن دیدگاه جدید